Gå til innhold

Barnas interesser, eller type...


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Når mener dere at man kan se hvilken type barn man har, eller fastslå en hovedgren av interesser? Altså f.eks om en får en som er bilfrelst, en som foretrekker plastdyr, en som vil leke med dukker, en aktiv gutte-jente eller en fordiktig liten tass som heller perler og tegner enn leker med actionfigurer?

 

Grunnen til at jeg spør er at vi skal igang med å male og innrede barnerommet til snuppa i nye huset. Vi har litt lyst til at hun skal få et rom som står til personligheten hennes, og som vil passe i noen år fremover. Foreløpig er hun 16 måneder gammel og altså ganske liten, men vi føler likevel at vi ser litt i hvilken retninger interessene hennes går alt nå i valg av leker og type personlighet. Kan oppsummere henne som ei sta og aktiv såkalt jente-jente. Altså hun liker best dukker, lekekjøkken og sånt av leker, kan holde på med dette i timesvis, elsker at vi setter på henne klemmer og strikk og sånt, men er tøff og pågåenden og liker å klatre og leke aktivt. Er det sannsynlig at dette vil fortsette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Innen skolen regner jeg med at hun uansett har vokst ut av rommet sitt og det kan oppdateres ;) Tenkte mer de nærmeste årene. Litt kjedelig å lage et prinsesserom med mye dilldall nå, og så fatter hun plutselig mer interesse for gravemaskiner om et halvt år liksom. Mert sånn jeg tenkte.

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker at barnet ikke bør penses inn på en greie og prøver å unngå det så lenge som mulig!

 

Ingen rosa før det blir et absolutt krav og i lekene hennes er det både biler, duplo, dukker osv osv .

 

Vi har kjørt gult rom og så får vi pynte med stæsj etterhvert.

 

Hun leker i stua enn så lenge (2,5 år)

Vil helst være der vi er og regner med at det fortsetter et års tid til. Når hun viser tegn til å være for seg selv over litt lengre tid, skal vi lage barnerommet om til et sted å leke og kose seg mer enn det er i dag (nå er det soverom)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...