Gå til innhold

erfaringer å dele? mistanke om ADD (skravle)


Galskapens overhode

Anbefalte innlegg

Jeg spør her osgå siden det kan hende noen ikke vil svare med nick

 

Noen her som har ADD-barn som har noen erfaringer å dele med meg?

Jeg har et barn som jeg mistenker dette på etter å ha lest beskrivelser av div diagnoser på nett. Jeg har slltid følt på meg at det er et eller annet som ikke stemmer med dette barnet, men når barna fungerer greit i hverdagen så er man jo redd for å rope ULV også.

 

Hva gjorde at ditt barn ble henvist og fikk diagnosen?

Hvilke tegn så du selv?

Hvor gammelt var barnet? Og hvor lang tid tok utredningen?

 

Noen andre råd å komme med?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

hei!

 

jeg har en sønn som har ADHD- konsentrasjon, impulsivitet og uro.

 

 

Min satt mye urolige, snurret på stoler, satt aldri i ro, fikler med armer og ben og ting som var rundt, ekstremt mye energi, må reise seg og løpe litt hvis han har sittet for lenge stille. Han avbryter meg når jeg snakker med andre, klarer ikke å vente på tur, sinna anfall osv

 

Han fikk henvisning til PPT i barnehagen, siste 6 mnd før skolestart.

Vi har prøvd veldig mye, rutiner, belønningskjemaer, regler osv men ikke noe hjalp.

 

Våren for 1 år siden ble han henvist fra PPT til BUP, utredningen tok ca 6 mnd og så fikk vi diagnosen. De sjekket han for alt mulig, eks autisme, aspergers, depresjoner osv

I januar i år begynte han på ritalin og hverdagen hans har blitt veldig mye bedre.

 

 

Han har alltid vært faglig flink, og ligger langt foran klassen med lesing og matte. Han har skrivevansker og har derfor fått data på skolen. Han er sosial, har mye venner, er snill, god, empatisk, morsom, kreativ, omsorgsfull, sta og sånn :-)

Når han ikke bruker medisinene så klager han over at det blir så mye kaos i hodet at han ikke får tenkt, dette klagde han over før han begynte på medisiner.

Han går nå i 4 klasse og er snart 9.

 

Hvis det er noe mer du lurer på så er det bare å spørre :-)

 

sjekk også ut www.adhd.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har ei jente med ADD, hun er i dag snart voksen. Hun fikk diagnose først da hun var 9. Vi merket sent språk, glemsk, vimsete. Men alltid rolig, alltid godt likt av alle og ei stille søt jente som gjemte seg litt i klassesituasjon etc. Hun har i tillegg dysleksi og dyskalkuli, så er ikke skoleflink men er nå på vgs og klarer seg ok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...