Gå til innhold

Hjelp? Barnedåp. Er dette ok?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Vi blir 30 personer.

 

Bestiller 130 snitter.

 

Bestiller hvit dame som dåpskake, baker oreokake, ostekake, sjokoladekake, krydderkake, gullerotkake og bløtekake.

 

Har små skåler med twist sjokolade rundtom på bordene.

 

Serverer kaffe og har kjøpt 30 flasker med diverse brus.

 

Holder dette tror dere?

 

Noe som mangler? Eller det burde vært mer av?

 

Hvor mange servietter regner man pr person egentlig?

 

Gleder meg til å handle lys, blomster, løpere osv! Dette skal bli så kos! :-)

 

Tusen <3 takk for svar!! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det ser ut til at du har godt med det meste:)

 

Jeg ville regnet minst en serviett (middels størrelse) pr person på snittene, og lagt frem nye kaffeservietter til kakene.

 

Sørg for at det står karafler med vann på bordene, ikke alle som drikker brus.

 

Er det noen som serverer, eller skal du og noen til gå fra og til?

 

I såfall er et godt tips å få tak i flere kaffetraktere og forfylle (riktig antall skjeer kaffe i ) kaffefilter som allerede står klare til bruk ved kaffetrakteren, gjerne oppi hverandre.

 

- og husk det viktigste av alt: Kos deg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser bra ut.

Jeg ville hatt gjærbakst som boller eller kringle i tillegg. Boller er kjekt for barna å ta selv og lite gris hvis de løper omkring.

Hos oss er det alltid Gulkake(suksessterte) og Verdens beste(kvæfjordkake) på bordet. Mange har marengskake(pavlova) eller lefser.

 

I tillegg ville jeg bakt ferske rundstykker og hatt barnevennlig pålegg(smøreost, skinke/salami, nugatti, syltetøy) Mange unger er skeptiske til pålegget på snitter..

 

Lykke til på den store dagen!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingenting er _vanelig_. Det er heller ikke vanlig med kransekake, har aldri vært i en dåp hvor det var kransekake.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dere kommer til å spise kake til det tyter ut av øra deres de neste ukene.

 

De fleste spiser bare 2 maks 3 biter kake etter å ha spist mat.

 

Vi var 20 i vår barndåp og hadde en stor bløtkake, en langpanne sjokoladekake, en kransekake og dobbel porsjon boller. Vi har nå 2 store poser boller og mesteparten av kransekaken i fryseren. Restene fra bløtkaken (etter å ha hatt restematselskap dagen etter) ble gitt bort. Sjokoladekake spiste vi hver dag i en uke...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Viss du sit att med enorme mengder kake etterpå så kan du jo invitera nabolaget til skalkelag! Det er vanleg her kor eg bur. Me frakter alle kake- og matrester inn til grendahuset, heng opp lapp, og så kjem heile bygda (det er ei veldig lita bygd, då...) og hjelp til å eta opp! Kjempekoseleg! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mat og kaker høres mer enn nok ut. Men jeg mener det er litt lite brus om det er halvlitere eller 0,33 dere har kjøpt. Er det 1,5 litere er det mer enn nok.

De fleste vil drikke brus/farris til maten. Og da er det ikke noe igjen til kakene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...