Gå til innhold

Hva er den fineste gaven dere har fått i forbindelse med fødsel?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Vakre blomster, sølvtøy, klær... masse fint egentlig. En venninne hadde sittet i ukevis og strikket at babypledd som vi har brukt masse, det satte jeg veldig pris på. Han bruker det ennå av og til (er nå 4 år)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å, så koselig med hjemmelagde gaver.

Jeg er desverre ikke flink til å strikke og denslags.

Skal besøke en venninne og bebyen hennes i morgen, og lurer veldig på hva jeg skal kjøpe.

Har laget et fint kort da, med et dikt.

Hmm, blomster er jo alltid koselig da.

Noen andre forslag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En bok som heter "Du har født - hvordan ta vare på deg selv". Husker ikke forfatter, men jeg leste den da jeg hadde fått nr 1. Det var en VIKTIG bok for meg - for den dreide seg ikke om barnet, men om mor!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sterlinks armbånd til meg fra faren til baby og baby fikk et deilig tykt teppe av noen venner av oss. Hun har det i sengen sin. Fikk mye fint til henne men akkurat dette teppet satte jeg veldig stor pris på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg hadde en del ammeproblemer med 1. jenta vår... derfor ble det veldig viktigt for meg at jeg skulle få dette til med nr.2.

Morgenen etter jeg hadde født nr. 2 så ringte svigermor:

"Hei du! Jeg står på babybutikken i byen og ser på ammeputer... hvilken farge vil du ha?"

Daaaaa ble jeg sååå rørt!

 

Klart, en trenger jo ikke en ammepute for å få til amminga, men det var jo det at hun tenkte på det... og hun ville jeg skulle kunne slappe av så mye som mulig under ammingene :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fikk vel ingen gaver selv. Visste ikke det var vanlig at mor skulle få noen gave med far heller, hehe. Men fikk strikkeplagg (har mange nå - svigermor er nater). Men fikk strikket bukse og heklede basketsko fra en veninne, tydelig hun har lagt ned masse arbeid med de. Hun hadde også laget et hjemmelaget kort, kjempefint. Vi er ikke SÅ nære veninner lenger, så det var litt rørende. Fikk også en malt keramikk-sko med ei jeg jobba med tidligere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk en kurv med masse godt oppi. Sjokolade, frukt, kjeks,brus osv, DET var uten tvil det beste vi fikk til oss selv :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den "fineste" gaven var penger fra mamma som KUN skulle brukes på meg :) Hun fikk det av svigerfaren sin da hun fødte oss - og hun hadde satt så pris på det å kunne handle noe til seg selv uten dårlig samvittighet (sånn som vi mødre får). Det satt jeg veldig pris på selv også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte - at dette var en fin tråd å svare på, men....

så ble det ikke det - for jeg var så syk at jeg faktisk ikke husker hva vi fikk!

 

Modern kjøpte inn prematurklær til nurket da.....

Og en dame vi kjenner strikket minismå luer til henne....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da jeg fødte nr 1. fikk jeg fort veldig såre brystvorter. Blødde og var så oppgitt. Jeg hadde masse melk og babyen sugde bra - men det var skrekkelig vondt å amme. Da kom svigermor med brystskjold! Det forbedret hele situasjonen betraktelig. Tror det må ha vært den beste gaven av de alle! Endelig kunne vi nyte ammestunden:-) Det var forresten ikke noe problem å slutte med skjoldene når brystvortene hadde grodd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En stor kurv med masse godt oppi! DET var luksus det!!!

Sjokolade, smågodt, brus, kjeks, ost, bøker og slikt :) og blomster!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Babyen ;) Fødte sist i -95 og -98 var ikke såå vanlig med fancy gaver da.. bortsett fra de klassiske visitgavene, blomster og babytøy, har termin til våren så blir jo spennende å se om trenden har endret seg mye, eller om bare ikke alle er like heldige, og må ta til takke med bare babyen ;)

Det er hvertfall den jeg gleder meg til ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...