Gå til innhold

er det bare meg...


mamma til tre nydelige jenter

Anbefalte innlegg

som synes barn slutter alt for tidlig å leke med leker? barn nede i 8 års alderen ønsker seg jo ikke leker lengre! syns dette er tragisk. Her oppmuntres alle jentene til å leke med leker lengst mulig om det så er bare her hjemme med søsknene så får så være! selv lekte jeg med playmo lego og barbie til 12 års alderen muligens noe lengre!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

hva gjør dem om dem ikke leker?

 

jeg husker at jeg i ungdomskole alder var ute med min lillesøster og hennes venner og lekte boksengård og sånne ting. fordi ingen på min alder ville leke mer... heh.. men jeg var muligens noe spesiel :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vi lekte også boksengår tror vi drev med det til vi var 15 minst :D jeg var sikkert også spesiell da hehe!

 

når dem ikke leker så gnåler dem på foreldrene om ditt å datt. Sitter å glor på tv eller knatter på dataen eller mobilen. (hva ialledager skal en 8åring med mobil?finnes selfølgelig unntak her men dog!)

sminker seg (gjelder jenter da!) gutta sitter som regel å spiller playstation. har enda til gode å se en 10åring bygge med lego av mine tanteunger!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe.. så vi var de spesielle som brukte lang tid på å vokse opp :D

 

men TV, data og mobil er jo noe som det er lett og bruke masse tid på om man får lov. det er fryktelig lett og bare sette seg ned og bli der. det er vel opp til foreldrene og passe på at det ikke skjer.

 

men jeg ser på naboungene. de var ganske små når de begynte og ikke ha noe å gjøre. var super glade om de fikk være her og leke med småen og snakke med meg om alle de rare problemstillingene livet dems besto av.

 

lurer på hvorfor det blir sånn at de ser på seg selv som for store til å leke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"lurer på hvorfor det blir sånn at de ser på seg selv som for store til å leke."

 

det er akkurat det jeg også lurer på? er det samfunnet som nå er slik at så fort de omtrent er kommet ut av bhg porten å tråkka inn skoleporten så er det slutt på å leke med leker...syns det er en skremmende utvikling om samfunnet forventer at barn skal bli små "voksne" så tidlig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...