Gå til innhold

DESPERAT Tett!! Hjelp meg!


<309+12<3

Anbefalte innlegg

Hei jenter.

 

Jeg fødte for litt over ett år siden, og har vært avhengig av nesespray siden da!! Jeg har prøvd alt men finner ingen løsning!

er det noen her med samme opplevelse eller er det noen som vet om noen triks jeg kan prøve ut??

 

Er serriøst desperat etter hjelp! Legen vil IKKE gjøre noe....

 

desperat....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Slutt med nesesprayen, og bruk nesehorn og saltvann i en periode.

Slimhinnene dine er nok ødelagte av all nesesprayen, og klarer derfor ikke å regulerer seg selv.

 

Be og om henvisning til øre-,nese-, halsspesialist.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du er potte tett i nesa vet jeg eukalyptus "honning" du får kjøpt på apoteket løsner opp. Er fremstilt mot heshet men selv bruker jeg den mot alt av forkjølelser og halsplager. Den løsner alltid opp tette neser!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom du er tett så er du tett. Kom deg til øre-nese-halsspesialist. Jeg gikk også mange år å var stort sett altid tett. Fant ut på egenhånd at jeg hadde vasomotorisk rihnitt(senere bekreftet hos lege da), dvs en form for allergi eller overfølsomhet der man ikke har normale allergener som feks husstøvmidd eller katt. Brukte tonnevis av nesespray i uka, og var virkelig plaget. Pga flytting fikk jeg ny fastlege og han satte meg på kortison nesespray (nasonex) som gav en betydelig forbedring. Men fortsatt ikke helt bra, så jeg var inne i april og fikk operert nesemuslingne mine fordi de etter mange år med rihnitt var blitt for store og hovne. SIden har jeg brukt nesespray to ganger; begge har vært når jeg skulle ut å fly og ville forhinde øredotter. Som å komme til en ny verden med masse luft!

 

Så få deg time hos øre-nese-hals-spesialist, så kan de i det minste finne ut kva som er galt, for det er ikke sikkert det er nesespraybruken som er skyld i tetheten. Og det er nesten garantert ikke mulig å helbrede med saltvann eller andre kjerringråd. Tro meg, jeg har prøvd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kom deg til spesialist. Har selv vert i din situasjon. Eg måtte operere i nesen, ikkje hyggelig men det hjalp nå meg. Fekk spesial spray og alergi piller. Så nå puster eg lett her

Lenke til kommentar
Del på andre sider

huff, av og til vanskelig å akseptere og jeg har slitt med det samme noen ganger. Jeg føler ikke legen skjønner hvor ille jeg faktisk synes ting er... Det er helt normalt etc etc... Men, noen ganger har de jo rett da. ANdre ganger tar de desverre for lett på ting. Har du forsøkt å bestille time med KUN den plagen som fokus? Slik at legen fokuserer påd et, og ikke din datters (f.eks) ørebetennelse....

Det du kan gjøre før du får den timen er jo å teste ulike kjerringråd :D Min mormor sverger til kamferdråper. Tror hun kjøper disse på apoteket, og når vi er forkjøla kommer hun med flaska og holder under nesa på oss. Og det hjelper... Først luktet jeg ikke noe, så luktet jeg litt og litt mer. Min farmor sverger til mentholatum krem, som hun smører under nesa... Jeg bruker gjerne begge deler, og vips puster jeg som vanlig. :) Om det er innbilning eller ikke vet jeg ikke, men det hjelper i alle fall meg, og min tetthet spesielt nå i svangerskapet som jeg er forsiktig med nesespray...

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...