Gå til innhold

Hjelp ang uvi!!


Odinsen, Gulle & Lillebror

Anbefalte innlegg

Har ei jente på 4 år, som mandag fikk påvist uvi og crp på 101. Er ikke dette voldsomt mye (fikk inntrykk av det på legen) og burde de ikke sjekke henne for nyrebekkenbetennelse? Hun hadde feber på opptil 40,8. Nå er hun feberfri, men kan ikke røre seg noen ting før hun blir helt blek og så sliten at hun sovner på sofaen. Noen med erfaring? Er dette noermalt en stund etter sykdom? Hun hadde pencillinkur på 4 dager (sterk kur ettersom jeg forsto),

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Eneste jeg kan bekrefte er at penicilling/antibiotika slår en regelrett ut. Går gjennom antibiotika kur pga samme årsak selv nå og jeg sover mye mer enn vanlig, er regelrett sliten og konstant slått ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Crp-verdien hennes er nok ikke sånn kjempehøy, men det viser at det er en bakteriell infeksjon og ikke virus. Bare for sammenligningens skyld - min mann ble innlagt på sykehuset i sommer med streptokokk A-infeksjon. Hans crp var på 250!

En uvi er i seg selv fryktelig vondt og man kan bli regelrett utslått bare av den. Og som Jenny sier over her, kan man også bli totalt utkjørt av antibiotikakuren. Og når det er en hestekur, som datteren din tydeligvis har fått, så er det ikke usannsynlig at det er denne som gjør at hun er så sliten/trøtt. Prøv å få henne til å drikke sure drikker, som for eksempel appelsinjuice. Også bør hun få i seg melkesyrebakterier, gjennom yougurt/biola, for å opprettholde en god bakterieflora i tarmsystemet. Også for å forhindre soppinfeksjon i underlivet.

 

Masse god bedring til datteren din!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...