Gå til innhold

Skjønner meg virkelig ikke på folk som blir SURE fordi det kommer noen barn å ringer på døra!!!


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Det er jo bare å være høflig å si; "Beklager, vi feirer ikke Halloween! Lykke til videre...!"

 

Gjør vel ikke om noen ringer på??? Det er snakk om en gang i året dette her altså!!! Ingen ting å ta i vei over! Skjerp dere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Når det ringer på 20-30 ganger i timen og man bruker 4 timer på å legge ungene så er det JÆVLIG IRRITERENDE!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ha ha ha ha

 

4 timer på å legge ungene?????? Det ringte på i ett her også, men de la seg jo fint uansett... Men de er veldig flinke til å legge seg da.....

 

=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

da kunne du vel tatt ut batteriet fra klokka om det var så ille?

 

Ja ja, mine unger var storfornøyde hvertfall

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere kan jo henge en stor lapp på døra, som det står. " Vi feirer ikke halloween. Vær vennlig å gå videre til neste hus."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hadde ikke handlet inn noe, da vi bor temmelig øde. Men i år er det noe foreldre som har kjørt barna fra hus til hus. Ble ikke sur da de kom, men fikk litt hetta for jeg klarer ikke la vær å gi de noe. Så jeg måtte gi de ei pakke hver med halspastiller.. huff, jaja var fornøyde de altså:)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mange 4/5 åringer som fyker rundt her, og de kan ikke lese

 

 

men man hadde jo sluppet noen hvertfaall

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MIne var fornøyde uansett om de fikk godteri eller ei, og spurte de som ikke hadde godteri om de ville høre en sang =) Da ble de fleste veldig glade ;)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Regnet faktisk med at foreldrene lærte barna dette med utelys som er av, men det er visst for mye forlangt? Og ja, jeg tok ut batteriet etterhvert, men det burde ikke være nødvendig når jeg allerede hadde signalisert at jeg ikke ville ha folk på døra. Og hva er det med unger som banker som om fanden var i hæla på dem når ringeklokka ikke virker??? Makan til oppførsel!

 

Sikkert kjekt for ungene, men det er også kjekt om vi som ikke vil delta blir respektert for det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Regner med at de som er 4/5 år ikke går alene, og har med seg foreldre som kan lese. Hadde aldri sendt ut mine barn alene i den alderen i alle fall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor skal man være nødt til å ta ut batteriet?!

 

Ærlig talt, makan til bortkjemte folk. Det dreier seg om meg meg meg, og jeg kan forstyrre hvem jeg vil liksom!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har aldri hørt at om utelyset er av så ønsker man ikke besøk.

Lyset hos oss slår deg bare på om noen kommer til oss. trodde de fleste hadde slikt nå, men uansett....

 

Skjønner godt at men lir irritert og lei når det ringer på mange ganger sent på kvelden.

Vi hadde en periode hvor barn ringte på og stakk av, som i og for seg er helt greit, men ikke når kl er over 21.00. lille babyen vår våknet hver gang det ringte på. Jeg ble ganske så lei. Synes det er godt med "fritid" på kvelden!

Vi har ikke ringeklokke lengre!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, når klokken har passert 19.00 og barna skal legges, er det ganske så irriterende med renning på dørene og skrik og skrål. Synes slikt bør være unnagjort før barne-tv, og at ungene etter dette bør komme seg hjem! I tillegg har vi jo stilt klokka, så da er det enda vanskeligere med leggingen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er da knapt noen over 20 år som "feirer" halloween. Det er bare en dag i året da småbarna går rundt i nabolaget for å tigge etter godteri, som om de ikke har mer enn nok fra før. Grunnen til at folk blir sure, er ikke bare at de tvinges til å kjøpe godteri for å kunne gi det bort. Hovedgrunnen er at en del barn tar et nei for et ja til hærverk. De minste barna gjør nok ikke det, men det er mer enn nok av større barn som benytter anledningen, takket være halloween-dusteriet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer en tid når små, søte bebiser som nå ikke er med på "knask eller knep" også vil ut å "tigge gotterier" som mange av vennene deres. Vær nå litt romslige og godta litt moro, så slipper dere å møte dere selv i døren og bli kjerringer før tiden. Å irritere seg for mye gir folk rynker

 

Rynkefri

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det dummeste jeg vet, er sånne innlegg som det fra prekæs ovenfor, hvor alle med motforestillinger til halloween-opplegget framstilles som sure kjerringer. Snakk om å være grovt usaklig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skrev det ikke direkte, nei, men meningen din var ikke til å ta feil av. Kom heller med noen saklige argumenter, hvis du har noen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har ikke hørt om elementær logikk, nei. Jeg trodde kanskje at noen faktisk kunne argumentere for denne relativt nye (u)skikken med at barn sendes ut på tiggerferd i nabolaget, som om de ikke har nok av godteri hjemme fra før. Attpåtil legges det opp til å gjøre hærverk om de mot formodning ikke skulle få noe, f.eks. fordi noen har glemt å kjøpe inn godteri for å kunne gi det bort, eller bare lar være å åpne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og husk at det foreldrene som godtar dette hærverket, enten ved å fortelle barna at leken er slik at hvis de ikke får godteri, kan de gjøre "slemme" ting som kaste egg, eller ved å være fraværende i det hele tatt.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når foreldre til barn i "Halloween-alderen" signaliserer til sine barn at de som ikke feirer halloween er noen "sure kjerringer" som man så pent blir beskrevet så sier det meg ganske mye om hvem sine barn som er de frekke barna som kommer på dørene og benytter hærverk-metoder som eggkasting osv, dersom de ikke skulle få godterier!! Hvis disse foreldrene heller hadde lært barna å respektere at noen faktisk ikke er tilhenger av dette, så hadde nok kragnlingen rundt dette gitt seg :)

 

Jeg er for tiden sykemeldt og har derfor vær en del på dette forumet i det siste. Derfor hadde jeg fått med meg at det var Halloween, hvis ikke hadde det nok ikke vært godteri her i hus siden vi svært sjelden har slikt... Men jeg hadde kjøpt inn, så barna som kom her fikk godteri og flesteparten av dem var høflige og blide... Men det finnes jo unntak!! Og der mener j´jeg foreldrene bør påvirke positivt med sine holdninger... Som høygravid var jeg ganske lei den 35. gangen jeg måtte lette rumpa fra sofaen på ein time, men det hele var heldigvis over på en times tid :)

 

Jeg er ikke mot feiringen, men jeg er i mot at foreldrene godtar at barna kaster eller lignende ulovligheter!! Og jeg mener at foreldrene har et stort ansvar å lære barna å respektere at ikke feirer dette, og å ikke gå til hus der dere vet det bor eldre som legger seg tidlig og som kan bli redde!! Tenk litt over det da, før dere kaller meg også får "sur kjerring", for det er jeg nemlig ikke ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes de få som kom til oss var veldig søte. De var veldig takknemlige for godteri i alle fall:) Men ble litt skeptisk da en liten jente viste meg at hun hadde med en sprayflaske med vann til å sprute på de som ikke ga godteri. Det hadde jeg ikke godtatt som voksen. Moren som var med sa ingenting..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...