Gå til innhold

En veldig veldig sliten mamma trenger hjelp.


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Lillegutt har fått tenner gjevnliv fra 5 mnd. Nå er han 12 mnd å har 7. Nå står 3 jeksler samt 1 av "hoggtennene" for tur. (mange ja jeg vet). Siden det er alt på en gang sliter han med både å sove å spise. Stort sett greit humør om dagen men veldig trøtt å blir fort grinete. Men duppen samt natten er den kun gråting nesten hele tiden. Dentinox fungerer ikke. Paracet får han, men det er ikke mange timene det heller hjelper. Å han drikker MYE kaldt vann. Lindrer sikkert veldig. Mat bekymrer meg ikke så mye, siden han er aktiv å en "god" gutt, men nattesøvnen trenger vi begge nå. Er alene i tillegg å begynner å bli veldig sliten. Tips/råd? Bortsett fra masse kos og omsorg. Det får han så mye han vil av :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gi han saftposer (is) det kjølner ned kløen i tannkjøttet. Event kan du gi melon og pære som gjerne har ligget i kjøleskapet som du har skåret opp i bra biter. Event hvis du er redd for biter i halsen så bruk "bitesafe" eller hva det nå kalles :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg føler så med deg her! Har selv vært igjennom det samme og er også alenemamma. Jeg prøvde også med dentinox, men syntes kanskje det funket i 2 min, etter det ingenting.

 

Tyggeleker med veske inni som kan legges i kjøleskapet funket noe, så er kanskje verdt å prøve. Paracet eller pinex er også greit, men skal jo helst ikke brukes altfor mye det heller. Jeg ammet mye i perioden, da ble lillegutt rolig og slappet av, han sovnet også fort da om han slet med det.

 

Men nattesøvnen var et slit, ikke lett å styr og ordne med mye midt på natten. Vet ikke om jeg har mye råd som kan hjeøpe deg her. Prøver å tenkte igjennom hva jeg gjorde, men kom vell igrunn ikke frem til noe særlig selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har et råd som har hjelpt veldig for oss: GÅ TIL HOMEOPAT!!

Vi gjorde det når guttungen fikk sine første tenner i åtte mnd alderen, og det hjalp nesten på dagen.

Han slet også mye med tenner, fikk ikke sove på natta og var grinete. Dentinox hjalp ikke, kalde tyggeleker brydde han seg ikke om, og han kunne jo ikke gå konstant på Paraceter......

Nå er han 2,5 år og jobber med sin siste tann. Hver gang har vi gitt de homeopatiske midlene vi fikk, og det har hjulpet veldig.

Skulle gjerne fortalt deg hva vi fikk beskjed om å kjøpe, men tror det varierer litt fra barn til barn hva som vil hjelpe for h*n, så anbefaler deg å finne en homeopat som har erfaring med dette og høre.

Vi går til Lise Green i Drammen, om du bor i nærheten......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...