Gå til innhold

inspirert av et annet innlegg angående alkohol og blackouts?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg er ikke ute så veldig ofte. Maks 6 ganger i året. Men jeg bruker å få slike blackouts. Var ute i går og var "god full", ikke dritings. Husker vel det meste, men likevel er det noe jeg ikke husker. Skikkelige blackouts har jeg fått før, og da har det vært slik at jeg ikke engang husker hvordan jeg kom meg hjem. Hvorfor blir det sånn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fordi man drikker for mye og kroppen rett og slett går inn i en nær-forgiftning. Og da slutter hjernecellene å gjøre jobben sin, og man klarer ikke å hverken samle eller bearbeide sanseintrykkene, ei heller lagre dem. Derfor skjer dette. Er vel unødvendig å si at man bør holde alkoholkonsumet på et nivå hvor man slipper blackouts.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De som har blackouts mer enn en gang eller to er i fare for å miste kontrollen over konsumet. Helt alvorlig, det er et tegn på at du er disponert for alkoholisme, siden du klarer å drikke til hjernen delvis kobler ut alt unntatt akkurat det livsnødvendige. Dersom du velger å ikke slutte helt burde du øve på å drikke saaakte. Små slurker, vente lenge mellom hver slurk, ikke kjøpe ny øl/drink i det øyeblikket den du har er tom osv..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I min ungdom når jeg var på mitt "verste" i forhold til festing og slikt, så fikk jeg garantert blackouts, gjerne med bare småglimt av minner innimellom.

Jeg kunne våkne hjemme, uten å vite hvordan jeg kom meg dit osv. Standard greier.

Men jeg har aldri hatt et alkohol problem, og vil ikke si at jeg noen gang drakk rubbel og bit uten kontroll, og den dagen idag drikker jeg ytterst sjeldent.

 

Det jeg har hørt er at blackouts tyder på alkoholallergi. Det samme når en får roser i kinnene, noe jeg får etter bare en drink.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg festet mye på videregående, og fikk veldig ofte blackouts.

Å si at det kan føre til alkoholisme er vel ikke helt sant, for alkoholisme handler vel mer om avhengighet til alkohol.

Jeg har aldri vært avhengig av alkohol, jeg drikker det nesten aldri. Har bare vært litt plaget med blackouts, særlig hvis det har blitt for mye sterk sprit, eller at jeg har blandet mye forskjellig. hvis jeg holdt meg til en ting iløpet av en kveld, så fikk jeg aldri blackout. Det har heller ingenting å si for om man har et alkoholproblem eller ikke. Noen kan ha blackouts uten å gjøre noe galt eller dumt. Jeg var alltid bare smilende og glad, jeg bare husker ikke noe.

Og igjen, noen kan huske alt og likevel ha et alkoholproblem. De blir f.eks aggressive når de drikker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du tåler kanskje lite. Noen mangler eet enzym i kroppen som bryter ned alkohol, da blir de usannsynlig fulle av mindre alkohol enn det en vanlig franskmann drikker til lunsj.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...