Gå til innhold

Toåringen har fått masse utslett på hele kroppen..


mamma til blå -08 og rosa -11

Anbefalte innlegg

.. men ser ut til å være helt upåvirket av det. Har kun vært litt grinete, men tror det har like mye sammenheng med en svært så sen kveld igår kveld pga oldemors 80-årsdag. Så ikke noe utslett da jeg skiftet på ham til morgenen, men da jeg skulle skifte på ham ulltøy ved 12-tiden da vi skulle ut, var han plutselig full av røde, bittesmå prikker over hele ryggen og magen. Nå i kveld hadde det spredd seg til rumpe og lyske, og det ser ut til at han begynner å få det på føttene. Har ikke feber, og virker som sagt nesten "vanlig". Virker ikke som det klør. Hadde også fått øyebetennelse da han våknet idag tidlig. Har ikke spist noe annet enn det han pleier.

 

Noen ide om hva dette kan være? Lurer på å om han må holdes hjemme fra bhg? Er så i tvil om lege bør oppsøkes i og med at allemenntilstanden ellers er så bra. Er sykemeldt for tiden selv, så det er ikke noe problem for meg å holde ham hjemme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Min får veldig lett varmeutslett. Det kan se ut som det du beskriver... Er det det, vil de sannsynligvis være blekere i morgen, og da kan du sende han i barnehagen. Om ikke ville jeg nok vurdert å holde han hjemme, iallefall siden du likevel er hjemme (og tydeligvis kan ta deg av han).

 

Du trenger ikke søke lege om allmenntilstanden er bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan være, som nevnt over, varmeutslett.

 

Min gutt var plutselig helt full av utslett på hele kroppen, så mye at man knapt så hudfargen. Synes det varte litt lenge og var litt vel mye til å være varmeutslett (hadde hatt det et par dager). Men formen var fin, merket ikke at han var plaget. Dro til legen, og det var den 5.barnesykdom. Det var ikke lenger smitsomt når han hadde fått utslett, så kunne fint gå i barnehagen. Men det kan være en liten risiko for gravide, så jeg måtte ta en blodprøve for å teste meg.

 

Så varer det med eller blir veldig mye, så synes jeg du skal kontakte legen for å utelukke at det er noe som du som gravid bør passe litt på.

 

Men ikke bekymre deg -sjansen for at noe skulle gå galt var visst så liten at legen ba meg ikke tenke på det en gang... Var visst mest rutinesjekk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...