Gå til innhold

Om man har blitt sexuelt misbrukt som barn, men ikke husker det... hvordan tegn ville man hatt på om man ble det?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Tenker på meg selv om ikke er så veldig sexuell av meg. Får av og til stressutslett når vi har sex. Har jo ikke så lyst, men later som siden jeg er glad i han og alle sier man må ha sex, hvis ikke så finner mennene sine en annen en.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tror man ville husket det. Jeg har liten tro på de der amerikanske greiene om "retrieved memory" eller hva det er de bruker. Jeg har opplevd misbruk, og er likevel veldig seksuell av meg - men jeg hadde en lang periode i ungdommen/tidlig voksenliv da jeg var på "opptrening"! Med en hyggelig kjæreste som hadde tid til å vente til jeg var klar til hvert lille skritt vi tok.

 

Jeg tror folk er ulikt "utstyrt" på dette feltet - for noen er sex hele meningen med livet/parforholdet, for andre er det en uviktig del av dem. Du er kanskje "aseksuell" eller skjult lesbisk? Man blir ikke aseksuell av å ha opplevd misbruk, men man kan få et ambivalent forhold til egne seksuelle følelser.

 

Selv var jeg ambivalent, det seksuelle som var "deilig" var også "skambelagt" inni meg, og det både lokket og skremte meg. Jeg måtte ta en bitte liten utfordring av gangen. (Feks, han kunne få ta litt på den ene puppen en gang, og så flere uker seinere kunne han få ta på begge. Etter noen måneder kunne han få se på dem også - jeg likte ikke lyset på i slike situasjoner - og etter lang lang tid kunne han kysse den ene brystvorta. Og så videre. Jeg tror det tok nærmere et år på denne måten før det ble noe samleie.)

 

Jeg syns det er sørgelig hvis du føler at dette er rett og slett ubehagelig, eller noe du ikke trenger, og at du får utslett av det er ikke akkurat noen hjelp for mannens selvfølelse, er det vel? Men dersom du faktisk har lyst til å få lyst, finnes det terapi å gå til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...