Gå til innhold

Hvor mye hadde dere tilgitt fra den rette i ditt liv?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Min sambo har gått på 2 økonomiske tabber og er elendig med penger. Jeg har ikke noe problem med å tilgi det.

 

Hva kunne dere tilgitt eller ikke tilgitt??

 

økonomi, utroskap, egoisme, lat, dårlig far til dere barn osv...??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er vanskelig å si før man har opplevd å stå der selv. Men er vel "enklere" å tilgi økonomiske feil enn f.eks utroskap.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For litt siden var det en tråd om akkurat dette, og det var et sterkt flertall som aldri ville tilgitt økonomisk "utroskap" men hadde tilgitt at mannen hadde knullet en annen. Jeg ble sjokkert jeg. Selv om man kan sette hele familiens økonomi på spill, så vil jeg tro det hadde vært lettere å tilgi enn fysisk utroskap. For min del hadde det knust alt av tillit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Økonomisk rot har jeg ikke problemer med å tilgi. Latskap over lang tid derimot, det kan komme til å tære på forholdet. Utroskap kommer an på situasjonen. Et forhold på si ville vært mye værre enn en ennattsgreie. Hadde mannen vært en dårlig far hadde det vært rett ut.

Kan tilgi det meste av enkelt episoder, men han MÅ bidra i hverdagen ellers er det ingen vits i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utroskap

Dårlig far å ikke være en "familie mann" kunne jeg IKKE levd med

 

Ellers hadde jeg vel tatt over økonomien selv om mannen ikke kunne styre den.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det var også min første tanke, at om det er mye å tilgi hele veien er det nok ikke den rette.

 

Jeg har tilgitt ting min mann har gjort mot meg, og jeg vet ikke om det er lurt, for det tærer på at jeg skulle trenge å tilgi, han skulle tenkt seg om før han gjorde som hangjorde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm, latskap tilgir jeg. Er lat selv.

 

Dårlig foreldrekap kan jobbes med, men dårlig innstilling til foreldreskap er noe annet (f eks vet at han forskjellbehandler unger, men fortsetter likevel, vet at han skjemmer bort, men sniker seg til å gjøre det osv).

 

Utroskap: veldig langt ut hos meg. Visse ting er ikke til diskusjon i et ekteskap, og utroskap hører til der.

 

Økonomisk mikkmakk: avhengig av hans ærlighet, offervilje og løsningsorientering i det rotet blir oppdaga. Kan tilgis hvis han er alvorlig i opprydningsfasen, og spiller med åpne kort etterpå. Men dersom det f eks skyldes gambledilla, og mannen fortsetter å ha dilla, og fortsetter å prøve å skjule forbruket, ville jeg nok ha gått.

 

Egoisme: kommer an på om det er en generelt lite menneskevennlig holdning hos fyren, eller om han bare innimellom er litt "korttenkt" og handler ut i fra egen bekvemmelighet. Det siste kan tilgis, det første ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At han er den rette for deg betyr ikke at han er en helgen, et perfekt menneske som ikke kan begå feil, hvis du har så høye forventninger til et annet menneske kommer du til å bli skuffet!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...