Gå til innhold

Ang. 1-åringen som døde i vogna i bhg'en


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Var på butikken for å handlet nytt regntrekk, men de hadde sluttet å selge det som hører til vogna.

 

Dette var visstnok ett regntrekk uten skikkelig åpning forran, og butikken hadde sluttet å selge slike fordi at det barnet som døde hadde ett slikt regntrekk? (Vet ikke om det var trukket tilbake fra forhandler eller det bare var denne butikken som har sluttet å selge det)

 

Har ikke hørt om dette noe annet sted - og synest det er veldig merkelig at helsemyndighetene ikke går ut å advarer offentlig mot bruk av slike regntrekk dersom dette er tilfelle? De advarer jo mot bruk av helsetepper forran vognåpningen....

 

Jeg ville nok ikke hatt ett slik regntrekk uansett, men jeg skjønner jo godt at mange ikke tenker over at det kan bli for tett. Man tror jo at barneproduktene man kjøper i butikken er trygge....!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Trenger i så fall ikke ha vært regntrekket alene. Sikkert noen tomskaller som hadde tykt teppe over vogna i tillegg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi har Quinny-vogn altså - aner ikke hvilken merke det barnet hadde. Sånne gjennomsiktige regntrekk uten åpning finnes jo til mange vogner...

 

HI

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da må jeg spørre, var det gjennomsiktige tygge regntrekket til quinne vogna?

har dette selv, ikke brukt dette enda siden jeg ikke har tatt i bruk sportsdelen , bør jeg la være da eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det var ikke jeg som skrev det om myggnetting, men jeg har ikke brukt det på vogna til mine barn. Jeg vet bare hvor dårlig luft jeg synes det blir i teltet, når jeg sov der med myggnetting foran hele døra. Også tenkte jeg at da ble det kanskje slik i barnevoga også....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker myggnetting forran. En gang kom det ei veps inn når jeg ikke hadde på myggnetting. Hadde virkelig ikke tenkt at det skulle være et problem. På helsestasjonen sa de jeg måtte bruke det pga katter som kunn hoppe inn i vogna og det er jo enda værre. Ikke lenge siden en baby på tre mnd døde pga det. (i sverige)

 

Men er det sånn at også myggnetting er et problem? Jeg ville jo aldri lagt et teppe over men myggnetting har jo en faktisk fungsjon...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Myggnetting er sikkert det beste å bruke dersom man først må ha noe foran åpningen, men når det gjelder luftkvaliteten så er det utvilsomt best å ha det helt åpent.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Myggnetting gjør nok kke så stor forskjell.

 

Jeg bruker ikke myggnetting fordi jeg er så redd for div. insekter, men er redd for katter. Det er ganske mange katter i området, og har jeg ikke på myggnetting klarer de å klatre opp i vogna og legger seg gjerne oppå barnet fordi det er varmt der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er noe som heter "KATTENETTING". Helsesøsteren min anbefaler IKKE nyggnetting, selvfølgelig om man er på et sted med stor risiko, men sa skal det luftes inn ny luft hvert 5 minutt sa hun til meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har aldri hørt om kattenetting, men jeg stikker innom barnas hus i morgen å kjøper det.

Har seriøst aldri hørt at myggnetting skulle være noe problem. Glad jeg leste dette :) Jeg lærer jo nye ting av å sitte her:) Jeg har brukt myggnetting hver dag i dagsovinga, pg det ble seriøst anbefalt av helsesøster på hjemmebesøket. Hun sa jeg måtte bruke det om den lille skulle sove ute pga. katter. Så har brukt det jeg uten å vite at det var farlig :(

 

Definitivt helt slutt på myggnetting fra min side;) Takker så mye:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...