Gå til innhold

kassadamer på rema...


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

hva synes dere om kassadamer som jobber i dagligvarebutikker?

mange har så negativt syn på disse.."jeg skal iallefall ikke sitte bak kassa på rema til jeg blir 30" foreksempel...hva er galt med det?

 

nei jeg jobber ikke der selv, men har gjort det når jeg var yngre..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg ser ikke ned på folk som jobber, uansett hvor de jobber:) Det er greit det at "alle" kunne hatt en slik jobb. Men det er jo en viktig jobb det også. Mange tunge løft og kundeservice er ikke til å tulle med.

 

Men når det er sagt, så er det jo alltids noen som ikke passer inn i et slikt miljø.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er jo forskjellige. Jeg kunne ikke tenke meg jobbe i dagligvarebutikk så lenge jeg har valget.

Men så er jeg sikker på at ikke alle kunne tenke seg jobbe i den jobben jeg har heller... -det har ikke noe med negativt syn, men det har noe med hva man selv synes er greit.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom de er hyggelig og blid, så blir jeg i godt humør av å handle hos dem. Dersom de er sure og ufordragelige tenker jeg at de ikke passer i yrket. Utover det tenker jeg ikke så mye i grunn..

 

Det samme gjelder for kassamenn også..

 

Og både på Kiwi og Safari i tillegg...

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er en rimelig utakknemlig jobb også, så jeg har stor respekt for at noen orker! Enkelte kunder er rett og slett ufordragelige!

 

Var innom yrket under studiene, og møtte på en og annen merksnodig type, for å si det på den måten..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kassadamer på rema er veldig forskjellige =)

Jeg handler på en spesiell rema butikk pga at de har så vanvittig blide og behjelpelig personal.

 

Ser ikke ned på folk som vil jobbe og tjene penger.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser absolutt ikke ned på kassadamer på verken Rema eller andre dagligvarebutikker, men det er en jobb jeg aldri ville kunne trives i, og for noen med 4-5 års høyskoleutdannelse er det vel heller ikke en attraktiv jobb. Men som en over her sier, det hadde vært veldig vanskelig å få handlet uten de stakkars kassadamene som må ta imot all mulig dritt fra kundene...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg spiller det ingen rolle hva slags jobb folk har og utfører. Det viktige for meg er at folk har en jobb å gå til og at de trives med denne. Selv er jeg sivilingeniør og stortrives i jobben, men setter umåtelig pris på de som driver med renhold og gjør det trivelig for meg på arbeidsplassen min. Det å møte blide, imøtekommende mennesker når jeg handler - om det er å fylle bensin, handle dagligvarer eller klær. Hver og en må finne sin plass og rolle i samfunnet, og hvis noen "ser ned på" andre yrkesgrupper/jobber er det de som sliter og har problemer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er glad for at noen vil gjøre den jobben også:)

 

Alle de yrkesgruppene som vi er helt avhengig av i det daglige, og som vi egentlig aldri tenker over, er jeg evig takknemlig for.

Glad vi er forskjellige slik at "samfunnets tannhjul" går rundt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I likhet med revisoren, bilmekanikeren, barnehagepedagogen, postdama og advokaten er remakassadama på lista over de som (som oftest) gjør en fremragende jobb som jeg aldri hadde orket, hatt evne til eller villet gjøre. All respekt, og jeg ser ikke ned på de som jobber der, absolutt ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var selv kassadame på Rema i 5 år, og aldri mer!! Jeg beundrer absolutt dem som har tålmodighet til en av de mest utakknemlige jobbene som fins. Sure kunder, helgehandel, julerush, klager. Og hva i all verden skulle vi gjort uten dem?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her må jeg jo bare svare=) Jeg jobber på rema, går i mitt 7 år nå totalt. Å jeg liker det, men skal sies at jeg gjør mer enn å sitte i kassa.. Har en del ansvar også, å skal samme mannen min ta over en rema butikk med tiden.Han er i sitt 11 år, å har hatt et år hvor han prøvde seg i annen jobb, men trivdes best med rema..Men trur nok ikke jeg hadde holdt ut som kassadame et helt liv, det skal sies =) Å alle de suuure og kravstore kundene der ute, det kreves ganske mye av en person å behandle de ass.. Min mann er ekspert på det, å skjønner ikke alltid hvordan han klarer det.. Hehe=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

for meg spiller det ingen rolle hvor folk jobber. det avgjør skjeldent hvem dem er.

 

at noen sier at de ikke vil bli kassadame på rema er vel av samme grunner som at jeg ikke ønsker å bli sykepleier eller bilmekaninker. det er ikke alt man har lyst til og alle har vel noen yrker de helst ikke vil ha.

 

personlig kunne jeg godt jobbet på rema, vært lastebilsjofør eller advokat. men jeg valgte ikke det, jeg valgte å utdanne meg til å jobbe i nav. noe som kanskje enda flere syns er rart.

 

hva en du gjør, gjør noe du liker og vær stolt av det ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

for meg spiller det ingen rolle hvor folk jobber. det avgjør skjeldent hvem dem er.

 

at noen sier at de ikke vil bli kassadame på rema er vel av samme grunner som at jeg ikke ønsker å bli sykepleier eller bilmekaninker. det er ikke alt man har lyst til og alle har vel noen yrker de helst ikke vil ha.

 

personlig kunne jeg godt jobbet på rema, vært lastebilsjofør eller advokat. men jeg valgte ikke det, jeg valgte å utdanne meg til å jobbe i nav. noe som kanskje enda flere syns er rart.

 

hva en du gjør, gjør noe du liker og vær stolt av det ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har selv sagt at "jeg skal hvertfall ikke sitte bak kassa på rema resten av livet", eller "i verste fall får jeg ta meg en jobb på rema" (eller noe sånt). Men det har ingenting med at jeg ser ned på de som gjør jobber der. Jeg synes det rett og slett er dritkjedelig, og kjenner at bare tanken på å skulle jobbe der får meg til å grøsse. Har selv jobbet i dagligvareforretning for noen år siden, satt mye i kassen og gjorde også mye annet rundt i butikken, med endel ansvar.

 

Men jeg er sikker på at det også er mange som trives med det, og jeg må si at de ser jeg opp til. En skal godta mye rart fra sure kunder når en sitter der og "biper" alle varene gjennom kassen, ikke alltid like lett å være like blid da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svært mange av dem som sitter der på ettermiddags- og kveldstid har det faktisk ikke som noen hovedbeskjeftigelse, men kun som en deltidsjobb ved siden av skolegangen eller studiene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...