Gå til innhold

Dere som har søsken som er 3 - 3.5 år eldre eller yngre enn dere...


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

hadde dere et tett forhold når dere var små? Følte dere at avstanden mellom dere var for stor med tanke på aldersforskjell, eller var det rett og slett andre ting som gjorde at dere hadde det søskenforholdet dere hadde?

Jeg prøver å planlegge graviditeten min denne gang, om det lar seg gjøre, men vil ikke ha for stor aldersforskjell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har en søster som er 3.5 år eldre enn meg. Vi hadde ikke god kontakt i barndommen, ble veldig den store og den lille.

 

Først i tenårene at jeg oppdaget at det gikk an å finne på ting sammen med henne:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en bror som er 3.5 år yngre enn meg. Jeg var sterkere enn han og det var jeg flink til å utnytte, også var han veldig irriterende.

Vi hadde/har ikke noe spesielt tett forhold, har ikke felles omgangskrets eller venner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min storesøster er 3 år eldre enn meg, hadde et fint forhold hele barndommen. Min bror er 4 år yngre enn meg, han var den plagsomme lillebroren. Nå som vi er voksne har jeg et veldig godt forhold til begge to, aller best til lillebroren min faktisk. Vi er 24,28 og 31 nå:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Broren min er akkurat (minus 1 dag) 3,5 år yngre enn meg. Følte vel kanskje at aldersforskjellen var stor når jeg var fjortis, men utenom det har vi hatt mye glede av hverandre. Spesielt på ferieturer o.l. var det liksom oss to mot mamma og pappa:) I mine øyne er det er flott aldersforskjell, fordi da er det eldste barnet så stort at det forstår mye av hva som skjer når det kommer en baby til i huset. I tillegg er den verste "mammadalt" tiden over.

Nå når vi er blitt voksne har vi også veldig god kontakt, og spesielt morsomt er det at vi fikk vårt første barn med 7 mnd mellomrom. Så her planlegges det felles ferieturer osv allerede:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Storesøsteren min er nesten 4 år eldre enn meg. Gjennom hele barndommen og ungdomstida var jeg alltid "en liten drittunge", uansett hvor gamle vi var. Vi hadde ikke noe godt søskenforhold og kranglet mye. Vi lekte selvsagt sammen noen ganger, men det gikk bare bra hvis hun fikk bestemme, og at jeg gjorde som hun sa, og da gjerne leker hvor hun var lærer og jeg var elev osv. Vi lekte aldri som jevnbyrdige.

 

Nå som voksne har vi et kjempegodt forhold, og aldersforskjellen har forsvunnet, men det skjedde ikke før vi var godt over 20.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har en lillesøster som er 3 år yngre enn meg.

 

Vi var mye sammen da vi var små, lekte sammen på ettermiddagene, tok følge til skolen osv.

 

Men da jeg begynte på ungdomsskolen skjedde det noe, og vi var veldig lite sammen i mange år. Vi var veldig forskjellige, jeg var rocka, med svarte klær, tatoveringer, rockekonserter osv. Hun var "sossete" med tørkle i halsen, dyre klær og helt annen musikksmak.

 

Først da vi hadde passert 20 begge to fant vi tilbake til hverandre igjen.

 

Nå har vi barn på samme alder og er veldig gode venner, er mye sammen i ferier osv og har et solid og godt vennskap.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en søster som er 3 år eldre enn meg. Vi var noen ganger veldig nære og noen ganger veldig langt fra hverandre.

Det var greit på ferier, for da hadde vi kun hverandre, men vi lekte ikke sammen etter hun begynte på ungdomsskolen i hverdagen.

 

Hun var i slutten av tenårene før hun snudde og vi har hatt et godt forhold siden da. Noen krangler har vi jo hatt.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var drittlei av å måtte ha med lillesøsteren min overalt...... hun er 3,5 år yngre enn meg. Så lenge de er yngre, så er de småsøsken. Og ikke noe gøy å drasse på :)

 

Og ikke er vi særlig mer venner i dag, men vi er søstre. Hadde vi ikke vært det, så hadde vi sikkert ikke kjent hverandre. Utrolig ulike.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...