Gå til innhold

Når gå til lege med barn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Barn nr 1: 3 år. 39,5 i feber siden i går. Klager over "fryktelig vondt i halsen og vondt i beina". Spiser når jeg har gitt feber nedsettende. Slapp, men leker når paraceten virker.

Barn nr 2: 7mnd. Av og på forkjølet i 1mnd. Siden fredag ca 38 i feber, tett, stygg hoste, men spiser bra og leker og smiler.

Er så usikker her, håper dere kan hjelpe meg.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde nok tatt en telefon til legen i morgen hvis det fortsatt var like ille. "Problemet" er jo at små barn sjelden får antibiotika, med mindre det er en hissig infeksjon.

På meg høres det ut som om barn 1 har en halsbetennelse og barn 2 er skikkelig forkjølet. Sannsynligvis kan du får noe hostesaft til barn 2, og kanskje få legen til å sjekke hvorfor barn 1 har vondt i beina.

God bedring til de små!

Hilsen meg som også har en liten med stygg hoste og feber forrige uke (så sannsynligvis noe som går nå)

Skrevet

Generelt er det vel 3 dager med feber uten andre symptomer så oppsøker man lege.

Men nå sier jo barnet ditt at det har vondt, så da hadde jeg nok ringt legen i morgen. Kan høres ut som halsbetennelse. Dra til legen å få tatt en crp.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...