Gå til innhold

Av alle de som har vært her og ringt på, selv om utelyset har vært av...


Gjest Sekretøsa

Anbefalte innlegg

Gjest Sekretøsa

de har hatt med foreldrene! Jeg syns det er FLOTT at foreldrene er med og sørger for at slike ting går "rolig" for seg, men når de ser at utelyset er av, så bør de også si at det ikke er lov å ringe på!!!!

 

Ja, ungen har lagt seg og jeg ser helst at han sover videre...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så fint. Da har jo du hatt muligheten til å si ifra til foreldrene også. :) her har det ikke kommet noen, lyset er av og jeg er beredt på å være grusomt streng OM noen drister seg hit. Begge barna sover.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor i landet bor dere som følger denne regelen om slukket eller tent utelys? Har aldri hørt om det jeg.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sekretøsa

Jeg bor i vestfold :) Har bare latt være å åpne jeg da. Åpnet før det var leggetid her og ga godis til 3 små søte jenter. Så kom det 3 (fortsatt søte) jenter som helt sikkert var bikka 16. Da sa jeg at det var tomt. Det finnes jo grenser :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 var litt drøyt ja... Greit med de søte små i gata men det fins grenser ja! :) Slukka lyset og låste døra når guttungen kom hjem fra runden sin jeg nå. Minstemann sover så håper ikke det kommer flere nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

02+09-mamma

 

Jeg har heller aldri hørt om den regelen om slukket eller tent utelys så skjønner godt at ikke alle forstår det... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra det ikke er bare jeg som ikke har hørt om den regelen! Trodde jeg var helt utafor jeg nå... Hehe...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er nok ikke alle foreldre som vet om denne regelen, nei - er jo greit å kunne fortelle det til dem og på en hyggelig måte. Ingen som har vært sure for det her ihvertfall:) Mange søte små, noen skumle, og det er jo litt morsomt at de bare ringer på og ikke sier ett ord når man åpner:D

Vi feirer ikke halloween, men helt greit at andre gjør det, og greit at det er noen kjøreregler:)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sekretøsa

Neida, det er selvsagt ikke alle som vet om den regelen. Men vi skrudde av utelyset, slo av lyset i gangen, slo av lyset på de rommene som man "ser" fra inngangspartiet, så igrunn så det ganske så dødt ut her. Regna med at noen tok hintet da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hit kom det ingen i år og ikke i fjor heller. Kanskje for skummelt for det er ganske mørkt ned til oss. Mine barn våkner ikke av noen lyder så det hadde ikke vært noen fare og ikke legger de seg så tidlig heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Står jo "kjøreregler" i avisene hvert år da.. Men da gidder vel ikke folk lese dette..

 

Her har vi lukket porten og slukket lyset, LIKEVEL kom det noen og ringte på! Disse var 13-14 år!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sekretøsa

Søte små er jo bare kos :) Men etter de har bikka tenåringsalderen, så er det litt drygt ja...

 

Nå er minstekidden i huset her 3 år da, så ikke så rart han er i seng kl 19 :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Slo av utelyset, dro for gardinene OG tok ut batteriet fra dørklokka, men jeg hørte det small i porten og så en gjeng med barn løpe nedover gata...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes at det er helt greit at ungene feirer Halloween, så lenge alle forstår "reglene". Dette er jo regler som er like gamle som "trick or treat"- tradisjonen, og foreldrene bør sette seg inn i det.

 

Her var det noen som fikk egga huset sitt, siden de hadde skrudd av lyset. Så der var det noen som har helt misforstått "reglene".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest JuniGull2010

Jeg hadde aldri hørt om de reglene, men for meg er det logisk sans... Jeg hadde iallefall ikke ringt på et hus som var helt mørktlagt! (Hadde jeg vært i USA, ville jeg vel heller kastet egg på det! ;-)

 

Vi var ikke hjemme i går ettermiddag, så vi slapp det største rushet. Men vi skudde også av lysene, da vi rett og slett ikke hadde noe godteri å tilby! Jeg følte meg temmelig sær... Vi er de naboene som ikke vil ha besøk liksom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...