Gå til innhold

fengselsskolen


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Har søkt meg inn på fengselsskolen for å bli fengselsbetjent, men har sittet i fyllearresten ei natt for 11 år siden (dog var jeg ikke blant bråkmakerne). Vil det ha noe å si for opptaket?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nope, det er nok ikke på rullebladet ditt lenge.. Men jeg må advare deg. Det er ingen som kommer inn første gang de søker. Slik var det i alle fall for noe år siden.

Du kommer inn 2 eller 3 året du søker (om du har klart alle testene).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nei. Et opphold i fyllearresten blir ikke registrert på noe rulleblad.

Det skal et avhør, noen saksdokumenter med din underskrift til før det blir registrert på noe rulleblad.

Dessuten vil straffesaker som er eldre enn 10 år ikke bli registrert på en politiattest, og heller ikke bøter/forelegg eldre enn 5 år.

Lykke til med opptaket!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kom inn på 1. forsøk og jeg kjenner mange som har kommet inn på første forsøk, så det stemmer IKKE at ingen kommer inn på første forsøk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var godt å høre, takk for svar! Men det med å måtte søke i flere år for å komme inn, er det før eller etter testene? Får vel bare smøre meg med tålmodighet da :o)

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har heller aldri hørt at man ikke kommer inn på første forsøk. Det har jo litt med hvor i landet du søker og hvor mange kvinnelige søkere det er der osv. For menn er det ofte litt vanskeligere å komme inn på første forsøk rett og slett fordi det er flere om beinet. Men det er da de som kommer inn første gangen også...

 

Lykke til, håper du kommer inn =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Testene er på selve opptaksdagen. Du har vel innkalling til opptak nå regner jeg med. Du må først bestå den fysiske delen før du kommer videre til intervju. Dette går over samme dag. De aller fleste klarer den fysiske testen, men håper likevel du har trent litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du ikke fått noe svar da?

 

Gubben min fikk svar i august...alle skulle få svar da! Han kom inn til opptaksprøva.Klarte den fysiske testen,og har vært inne til intervju. Om han kommer inn på skolen,får han vite iløpet av november.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er satt opp et ekstra kull, med søknadsfrist 1. nov. Hvor lang tid tok det fra han fikk svar til han var på opptaksprøve?

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Han fikk svar 1-2uker etter søknadsfristen (tror fristen var 26.aug),også var han på opptaksprøve 21.oktober. Men,etter som jeg skjønte det,så bli disse opptaksprøvene gjennomført iløpet av en periode på 1,5-2mnd. Tror de siste skulle inn rundt 20.nov.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...