Gå til innhold

Setter dere pris på andres arbeid eller tar dere det som en selvfølge at de gjør jobben sin?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg tenker på alle som gjør noe for dere både i butikken, eletrikkere, barnehageansatte, lærere, håndtverkere, søppeltømmere osv? Når noen gjør en god jobb viser dereeller sier dere at dere er fornøyde eller later dere som ingenting? Kommenterer dere når jobben ikke er bra nok?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er alltid veldig takknemlig for folk som gjør jobben sin. Dersom det er noen som ikke gjør jobben sin har jeg lettere for å kommentere ja. Jeg er et kvalitetsbevisst menneske, og sier ifra dersom jeg ikke er fornøyd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmmm...godt spørsmål. Nå må jeg tenke...tror jeg tar det meste som en selvfølge. Det er jo jobben deres...men jeg ser jo at det ikke burde være slik. Man burde sette mer pris på at folk gjør en god jobb...tankevekker

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk flest viser at de setter pris på at servitøren er blid når h*n kommer med maten, derav tips.. Men de fleste viser ikke at de setter pris på barnehageansatte eller lærere som gjør en god jobb med barna deres hver dag, det bør man bli flinkere til! Gi litt skryt der det trengs!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg setter virkelig pris på, og vet og takke, de som gjør jobber jeg hverken har kompetanse eller mulighet til å utføre selv. Er nok alle butikkaremaansattes drømmekunde, smiler og er blid og hilser og takker. Ofte kan jeg se mellom fingrene på feil som ikke er store om jeg ser noe, fordi jeg vet man kan gjøre feil, og har selv jobbet i mange sørvisyrker, og vet hvor mye lettere det er å yte sørvis mot noen som er blide og snakker normalt, enn mot suringer som går opp i fistel. På restaurant sier jeg ifra, om maten ikke er som forventet, men fortsatt med et smil.

 

Kun en gang vet jeg at jeg har blitt forbanna og det var på Elkjøp, etter at de hadde hatt telefonen min på samme reperasjon 4 ganger, tilsammen i over ett halvt år, og fortsatt mente at det var feil bruk som var årsaken. De som hadde brukt telefonen var jo faktisk reperatørene på Elkjøp :-p (men hadde selvsagt krav på ny telefon da).

 

Mannen min er håndtverker innen et spesielt fag, og han får ofte så rørende takk fra sine kunder at han skjemmes for å sende regning. Og det setter han stor pris på, for han er stolt av yrket sitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg prøver å takke og si ifra når jeg synes noen har gjort en god jobb. Tror i hvert fall de flotte ansatte i barnehagen vet at jeg setter stor pris på at de gjør en så god jobb med barna mine :)

 

Har selv en jobb der jeg svarer på mange henvendelser på mail fra folk jeg har hatt litt kontakt med før. Tror selv at jeg stort sett yter god service, svarer raskt og utfyllende. Men jeg synes det er overraskende hvor få som takker for hjelpen eller i det hele tatt sier at det ga dem svar på det de lurte på. Trodde det var normal folkeskikk, jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er ikke alle jobber jeg synes er viktige og enkelte jobber synes jeg er direkte samfunnsnedbrytende. For dem, for eksempel mange reklamefolk, advokater og negldesignere, skal det mye til at jeg sier noe positivt. Noen ganger er det mer positivt at de gjør mindre.

 

Når det gjelder vanlige nyttige jobber setter jeg selvfølgelig pris på at folk gjør jobben sin, men jeg anser det også som en selvfølge. Jeg sier gjerne noe positivt når jeg opplever at noen gjør mer enn man kan forvente, men jeg takker ikke spessielt for at folk gjør jobben sin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobber selv i bhg, og jeg tror ikke dere foreldre vet hvor stor pris vi setter på det å høre at vi gjør en god jobb!! Vi har mange slitsomme dager, og gjør alt vi kan for at barna deres skal trives og ha det fint...og da er det fantastisk og få den lille beskjeden sånn plutselig...at vi gjlr en GOD jobb:))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg pleier ikke takke dersom de har gjort en grei jobb. Jeg betaler dem jo for jobben de gjør for meg.

 

Men dersom noen gjør noe utenom det som forventes av dem, altså noe ekstra, pleier jeg å vise at jeg er takknemmelig.

 

Dersom noen ikke har gjort en god nok jobb varierer det nok om jeg tar det opp. Hvis det er noe med ungene må jeg selvsagt ta det opp. Eller dersom det er noen håndtverkere som har slurvet, da har jeg jo faktisk betalt dem for noe de ikke har gjort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...