Gå til innhold

Full bhg-dekning du liksom!


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

joda, ordføreren vår kan virkelig stå i avisen å si "her får alle som ønsker plass i kommunens barnehager". I går mottok jeg avslag på søknaden ang barnet vårt som jeg ønsket inn etter 1.1. barnet har spesielle behov og trenger ekstra stimulering pga dette. Trodde vi skulle prioriteres da eller? Har dere noen tips til hvordan jeg bør gå frem med dette? her har de 2 hoved opptak et der man begynner i aug å et der man starter ved årskiftet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Man er vel kun garantert plass ved opptak 1. augsust. Hvertfall den hovedregelen som gjelder i hele landet. Men om din kommune har lovefestet rett til plass også fra 1.1, så må du jo klage.

 

Men rart om noen kommuner holder av plasser i et halv år da, slik at det er plass til alle

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff for en håpløs situasjon! Du får rett og slett ta saken videre, først til kommunen, og om nødvendig så går du til media. Selvfølgelig skal dere først i køen. Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hi her

Her så åpner de opp 1 plass pr 2 barn som fyller 3 i dette tilfelle i vår halvåret 2011 så det blir ledige plasser på den måten.

I tillegg har de åpnet flere barnehager for å altid ha ledig kapasitet (er iallefall det ordføreren sier) Så flere av mine venninner i barselgruppa har fått plasser

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette ville jeg klagd på!!!!

 

Ellers flytter vi også til en kommune med "full barnehage-dekning". Problemet er bare at man må være bosatt i kommunen pr 1mars, -da får en plass fra august. -De behandler ikke engang søknaden om man ikke har bostedsadresse i kommunen (selv om man kan vise fram dokumentasjon på at man har kjøpt hus der!). -Så vi går 6mnd i møte uten barnehageplass :-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

her skal det være slik at om man søker innen de gitte fristene så skal det være plasser bare nå i høst har dem åpnet to småbarnsavdelinger for å få gitt barn plasser. enda til foreldrene har søkt etter fristen for hovedopptaket.

 

så jeg fatter egentlig ikke hvorfor ikke vi har fått plass når jeg har fler i min barselgruppe som har fått plass dog ikke i en av de 3 barnehagene jeg har søkt i (alle kommunale) vi er itillegg i en prioritetsgruppe grunnet problemer hos barnet. tror jeg må ta meg en tur på kommunehuset i mårra!

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...