Gå til innhold

Hvor mye penger har man krav på?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal ha baby i januar, men er fremdeles mye jeg lurer på når det kommer til penger..

Jeg blir enslig mor, og vet at enslige mødre ikke sliter økonomisk lengre, men hva kan jeg gjøre for å få mest mulig?

Jeg er fulltidsstudent og har rett og slett ikke energi til å jobbe, men har jobbet fra januar-august i år, hver dag. Jeg går for å fullføre skoleåret; altså fortsette på skolen selv etter at babyen er født. Ja, jeg vet at dette kommer til å bli vanskelig og at det er veldig krevende; men jeg vil bli ferdig! Jeg vil ikke henge lenger etter enn jeg allerede gjør på skolen, og karakterene mine hittil har vært veldig gode så er fornøyd sålangt, og satser på å fortsette slik :) selvfølgelig, HVIS det skulle skje noe med meg eller barn så kan jeg endre planene, men i utgangspunktet vil jeg fullføre.

Men tilbake til spørsmålet... Hva kan jeg gjøre for å få mest mulig, hva må jeg søke om og er det andre som har vært i samme situasjon som har litt peiling på hva jeg slags papirer så må fylles ut evt før fødselen?? har snakket litt med de på NAV og får omsider litt hjelp der, men de er ikke like klare i toppen alle sammen..

og hvor andre steder enn fra NAV får studenter penger fra, er det bare lånekassen ? :) Skal også flytte i egen leilighet etter barnet er født...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tenker husbaken for bostøtte? Aner ikke ellers. Er førstegangsgravid og langt fra alenemor. Lykke til! :)

Skrevet

Gå inn på aleneforeldre-forumet, der står det en liste over hva du kan søke om av økonomisk støtte:) Lykke til:)

Skrevet

Gå inn på NAV.no, og så til familie, enslig mor/far.

Overgangsstønad, en ekstra barnetrygd, bidrag fra barnefar, bostøtte(kommunen) er stikkord du skal merke deg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...