Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2010 #1 Skrevet 31. oktober 2010 Til dere som er gravide og tenker å skaffe dere en sånn - IKKE GJØR DET! Det er en kilde til stress, det er vanskelig å finne hjertelyden, de fleste er det elendig lyd i og man blir bare stressa og redd når man ikke finner lyden. Jeg har kasta min, kommer aldri til å prøve den igjen!
Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2010 #2 Skrevet 31. oktober 2010 Vel. det er DIN erfaring. For oss var det motsatt. Jeg hadde mye utbytte av Angel Sound`en vår. Det var en koselig start på svangerskapet, hjalp meg å forstå at det var et lite menneske inni meg. Vi fant hjertelyden omtrent samme sekund vi la den på magen. Aldri stress. Folk er forskjellige, også de gravide..
Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2010 #3 Skrevet 31. oktober 2010 Hvor tidlig er det mulig å finne hjertelyden, da? Jeg har lyst til å kjøpe, men vil ikke prøve for tidlig for å stresse meg selv med å ikke finne lyd... Er i uke 10 nå.
Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2010 #4 Skrevet 31. oktober 2010 Vi brukte den fra uke 8-9. Det var min første graviditet og jeg kjente ikke liv før i uke 20 så Angel sounden vår betydde mye for meg. det hjalp meg å virkeliggjøre det hele. Det er ikke verre enn at blir man stresset av det legger man den bort. For oss ble den tatt fram når jeg ble stresset over å ikke kjenne noe og jeg ble beroliget. Og det var en koselig ting å gjøre sammen, pappaen og jeg. Ligge i senga, høre hjertelyden og prate med nurket vårt
Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2010 #5 Skrevet 31. oktober 2010 Jeg finner som regel hjertelyden på første forsøk når jeg legger den mot magen. Streva litt en gang, 2. gangen jeg prøvde eller no... God lyd er det og.
Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2010 #6 Skrevet 31. oktober 2010 Det er en grunn til at legen ofte ikke sjekker hjertelyden før ut i 4.måned, nettopp fordi de ikke vil stresse opp den gravide om man ikke skulle finne hjertelyden. Fosteret er godt gjemt laaangt der inne, og det kan være vanskelig å få inn signalene, selv om alt er i orden. Noen hører hjertelyden i uke 9 andre i uke 15, så det er vel derfor HI vil advare, slik at de som ikke hører noe veldig tidlig skal tro det er noe galt. Jeg har brukt min masse og er glad jeg har den =)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå