Gå til innhold

Hva veier babyen i mors uke 31?


jegblomstrer

Anbefalte innlegg

Hvorfor er det så stort sprik i hva gravid-nettsider skriver om fosterets vekt og lengde? Jeg er nå i uke 31 og på barnimagen.coms sider står at fosteret i mors uke 31, fosterets uke 29 veier 1300 g og er 37 cm langt. På mammanett.no står det "Fosterets vekt: ca. 1750 g. Fosterets lengde: ca. 39 cm" Det er jo 450 g forskjell, ganske mye. Hva er riktig? Noen som vet?

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

det sammelurte jeg på!

 

Er også kommet i uke 31! Men har kastet en del opp i det siste, å har derfor bestemt meg for å ta en privat ultralyd! Tenkte å spør da hvor stor barnet. Jeg gleder meg veldig til å finne ut hvordan det egentlig ståe till å hvilken side som her de "mest korekte fakta!"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lagt ut oversikt på "spør jordmødrene" nå :)

 

Jeg er 31 uker på tirsdag. Var på 3D i uke 28+2, og babyen ble da estimert til 1282.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er nok ingen fasit da alle har forskjellige mål og vekt. Jeg var på vekstkontroll i dag, og er i 32.uke (31+4 eller no) og fikk beskjed om at baby veier ca 2 kg... men at jeg da lå ca 10% over gjennomsnittsvekt...

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er idag i uke 31+4og var på ny ul. Da ble vekten estimert til ca 2100 av en erfaren gynekolog. Jeg fikk litt sjokk av at hun var så stor, men han sa at hun ikke var stor, men var akkurat helt midt på treet. det er jo langt ifra hva det står andre steder!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Eg er 30+6 og var på ultralyd i dag. Guttungen var ein røsslig kar og blei beregna til 2000-2100 gr... Som da jordmor fortalte meg at er godt over snittet, men likevel innenfor normalen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Var på ul igår ;-) 31 +0 gutten vår veide mellom1700 og 1800 bitte litt over normalen sa han men på babyverden står det 1750 i uke 31 ...så fornøyd jeg da ;-))))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...