Gå til innhold

Hvor mye gir dere til Halloween-barna?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

Ingen ting. Har ikke godteri, hehe..

Gutten vår på 3 år ble pissredd når han løp til døra å det sto noen FÆLE unger utenfor som så ut som de hadde blitt kutta opp i tryne. Makan!! Lar bare være å lukke opp vi altså..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cat68: Halloween er ingen tradisjon i Norge!

 

Og forresten... hadde barna mine kommet hjem med smågodt, altså godteri som ikke var innpakket, så hadde jeg kastet det i bosset, det er ekkelt!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha! Jenta mi på 3 syns det er kjempegøy, løpte å ga godteri til de som var her.. Og spurta inn igjen og sa til pappan at nå måtte de gå ut! Så nå er hun ute å "tigger" hun også.

 

Vi git et par godteri til hver.. Kjærlighet, fox, dumble, og det er pakket inn. Ting som ikke er pakket inn kaster vi.. Ser unga har fått poser med litt popcorn også..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her får de ca. 3-4 ting. Det kan være en kjærlighet på pinne, fok, nox eller lovehearts kjærlighet.

 

Gir bare ting som er i embalasje, syntes det er mest hygenisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe tøff jente du har da!! Nei kan nok være erlig å si at guttungen vår er litt småpinglete på sånne ting, men sånn er han bare, hehehe:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her får de ingenting! Synes bare hele opplegget er for dumt!

 

Skjønner ikke hvorfor vi plutselig har adoptert en tradisjon fra USA om en slik "tiggedag", når vi har som tradisjon å gå nyttårsbukk på nyttårsaften. (Eller julebukk i romjulen, som jeg har hørt er tradisjon flere steder i Norge?)

 

For all del: kjekt med Hallowen og muligheten til å kle seg ut, men å gå rundt på dørene og tigge snop synes jeg er helt tullete. Ikke fordi jeg ikke er villig til å gjøre stas på ungene i nabolaget, men når vi allerede har en tradisjon for det i juletidene, blir det litt vell mye!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med den grettne tonen i innlegget ditt hadde det ikke forundret meg om du hadde latt det gått ut over de stakkars ungene som måtte ha forvillet seg opp på trappa di. Og NEI, jeg trudde ikke du ordrett ville sparke dem. Men å gi dem et sleivspark med kjeften var jeg utifra innlegget ditt redd for du ville funnet på å gi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jada det skjønner jeg, men skjønner ungene det? Med mindre man vennlig forklarer dem at dette ikke er noe man feirer.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har kanskje ikke vært det tidligere. Men i de siste 10-15 årene har dette vokst seg større. Og derved kan vi nok si det er blitt en tradisjon også her. Ok, jeg kan glatt forestille meg hva som måtte skje i hjertet til barnet ditt hvis de måttet oppleve at mor eller far kaster godtet i søpla.

 

Denne aggresjonen mot dette er noe jeg ikke skjønner??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde ikke kjøpt inn noe spesielt. Så de fikk bare et par pepperkaker. Du som lurte på hvorfor denne feiringen har kommet hit, kan jeg jo si at det er det sterke markedskrefter som har klart. Denne feiringen er kun kommet hit for å gi kjøpmennene mer penger i kassa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, her har jeg kjøpt inn litt godteri og fylt opp ei skål med, så får barna forsyne seg selv..

 

Sykt stor forskjell på ungene som kommer da! Noen grafser til seg nesten alt, så de må stoppes, mens andre bare tar 1 ting, og ble kjempeglad da vi sa at de måtte ta litt mer, så da tok de 1 ting til..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde kjøpt inn ganske mye, og har gitt bort alt nå, så nå får de penger, ca 50-100 kr pr unge. Har heldigvis mye småpenger, for jeg tror de kommer andre runde også, men er jo ikke så lett å kjenne dem igjen. TIl neste år dropper vi godteriet og gir en hundrings til de som kommer, var veldig populært, og det er vel det som er poenget i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, har nok ikke det. Men det er nå strengt tatt ikke barna sin feil at denne tradisjonen har kommet. Det er jo foreldrene som kler opp barna og lar de gå fra dør til dør og tigge.. Klart barna vil gå og få godteri fra alle i nabolaget, når foreldrene lar dem!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...