Gå til innhold

bassengtrening for bekkenløsning.


verjar

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg går fast 2 ganger pr uke.

 

Jeg bruker vanlig bikini. På den treninga jeg går på, bruker vi våtvester i tillegg. Så hva man har på spiller egentlig ingen rolle. Noen har badedrakt, og noen bikini.

 

På treningen trener vi mye balanse da dette trigger muskler rundt bekkenet. Bruker da et mini flytebrett som vi både sitter på, står på knærne og står oppreist på. Mens vi gjør dette, gjør vi ulike øvelser. I tillegge "jogger" vi i vannen både innledningsvis og avslutningsvis. Vi gjør også en del styrkeøvelser under vann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette lurte jeg også veldig på før første gang jeg skulle være med på dette :)

 

Bassengtreningen jeg har vært på høres veldig lik ut som slik det beskrives i innlegget over, og det er samme om du bruker bikini eller badedrakt, altså - bruk det du har. Jeg leita og leita etter gravid-badedrakt, husker jeg, men fant ingen fine. Uansett er jeg glad jeg ikke fant noen som var noe særlig, for de koster mye, og jeg synes egentlig det er litt sløsing med penger.. I tillegg så bruker man jo en type flyte-vest også - med et svært borelåsbånd som henger bak på vesten, og som man tar mellom beina og fester foran på magen. Så ingen ser uansett hva du har på, og du trenger heller ikke være redd for at bikinien skal gli av - hvis det er bikini du bruker ;P

 

Lykke til! Er godt med denne treningen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forskjellige øvelser som styrker musklene rundt bekkenet ja. Man skal selv kjenne etter hvor hardt man kan ta i, og bygger seg gradvis opp. Trener også på knipeøvelser. Jeg bruker bikini, og det gjør de fleste andre også, uansett om de veier 50 eller 150 kg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...