Gå til innhold

Angst!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Leser at det er mange her inne som sliter med angst.

Hva har dere angst for og hva slags medisiner får dere for det??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har generalisert angst. Det vil si angst for alt, hehe. Er ikke alltid spesielle årsaker til at angsten kommer, men den blir verre ved stress, sosiale tilstelninger, press og forventninger. Angsten går i hovedsak ut på at jeg er redd for å miste kontrollen over meg selv.Det kan være på ulike måter, som redd for å bli gal, redd for å dø, redd for alvorlig sykdom osv.

Jeg bruker ingen medisiner for min angst. Er nå i full jobb igjen etter nesten et års sykemelding og har lært meg å takle angsten bedre. Selv om jeg ikke er like redd den nå, så tar den mye krefter, noe som fører til at jeg blir ganske lett utmattet.

Går til psykolog. Hva sliter du med hi?

Skrevet

Det startet etter at jeg mistet pappa og mannen min med to mnd mellomrom. Begge døde brått og uventet. Visste ikke engang at mannen min var savnet, før presten plutselig sto på døra. Da var jeg 5 mnd på vei med nr to. Så svangerskapet, fødselen og baby tiden ble tøff når jeg måtte gå igjennom det alene.

Når babyen var tre mnd ble jeg i tilegg opperert for brystkreft.

Så nå det siste halve året har jeg slitt med problemer med å sove. Redd for at noe skal skje med meg eller barna.

Hvis datteren min er sen fra skolen, står jeg bare å venter på at presten skal komme. Inbiller meg at det har skjedd noe med henne på skolen.

Jeg er konstant stiv og støl i nakke, skuldre, brystet og armene fordi jeg går å spenner meg ubevisst.

Har gått til psykolog siste halve året, men føler at selv om vi jobber med masse bra ting, så forsvinner ikke angsten. Psykologen min har skreve anbefaling til fastlegen om at jeg trenger noe å sove på en periode, men lurte bare på om noen hadde noen erfaringer om noe annet man kan få for å bli litt mer avslappet i hverdagen..... ???

Skrevet

Merkelig??? Så et innlegg tidligere hvor folk kunne skrive diagnosene sine...

Nesten annenhver hadde skrevet angst.

Skrevet

Hadde jeg vært deg hadde jeg prøvd ut alternativ behandling.

f.eks homeopat/akupunktur.

Tror man må prøve seg frem og finne det som passer best for seg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...