Gå til innhold

eggløsning 1.uke før mensen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg skulle hatt mensen om fredag (har 28.dager syklus, og mensen kommer nøyaktig) Nå har sambo og jeg prøvd noen måneder å få barn uten å lykkes. Vi har hat sex 14.dager før mensen (sex før og etter disse 14.dagene. Har også regnet på eggkalkulator på nette og fått da "feile"dager i forhold til min eggløsning)

Det viser seg nå at jeg har eggløsning 1.uke før mensen. Dette fant jeg ut gjennom en eggløsningstest. Så fredag for en uke siden hadde vi sex (igjen). Fredag 29.skulle jeg ha hatt mensen, noe jeg ikke har fått enda;) Så håper på at det er noe som vokser i magen nå:)

Det jeg lurer på: Har noen av dere hørt om eggløsning 1.uke før mensen? Har aldri hørt om det før, og det kan være en årsak til at jeg ikke har blitt gravid før.

Er det vanlig med eggløsning 1.uke før mensen?

Håper på svar:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nå er jeg ikke skråsikker, men fra eggløsning og til mensen går det som regel akkurat 14 dager:)

Skrevet

Det heter seg to uker før, men folk er forskjellig. Krysser fingrene for deg! Det er jo godt mulig at du har rett, spesielt når eggløsningstesten mener det. Etter ultralyd kan det se ut som jeg hadde eggløsning knappe uka etter sist mensen, altså tre uker før den som aldri kom. Om dette er mulig så er det vel saktens mulig den andre veien også. Ingen som sier man skal kunne stille klokka etter statistikken, selv om get gjennomsnittlig nok er to uker. Masse lykke til! :)

Skrevet

Jeg hadde tydeligvis eggløsning bare noen dager etter mensen for ca.7 mnd siden... Siden har jeg ikke hatt en eneste el:D

Skrevet

Det er ikke alle som har regelmessig el. Tror nok det er mulig du er gravid nå ja. Kan tenke meg du gleder deg enormt til å få kommet deg på apoteket for å kjøpe graviditetstest. :) Kjøp to! Det er tidlig, og om du ikek får testet morgenurin kan du få ingen eller uklar strek. Test da igjen til morgenen. :)

Skrevet

Med bare 7 dager mellom eggløsning og mens vil en som oftest ha problemer med å bli gravid. Det blir for kort tid for egget til å feste seg.

Lutealfasen bør være på minst 10 dager. 14 dager er det normale og ideele. Men det er mulig å bli gravid om en har mellom 10 og 14 dager og.

http://www.pernille.info/lutealfase.htm

Ser det blir nevnt eggløsning 7 dager ETTER mens, det blir noe annet.

Skrevet

Dersom du har sen el vil ik graviditetstesten bli pos like raskt som ellers, det er litt greit å vite.

Skrevet

Takk for svar alle sammen:)

Jeg er kjempe spent, og skal nok kjøpe meg en test i løpet av neste uke!

Har aldri hørt om lutealfasen før, og skal lese om dette.

Mvh HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...