Gå til innhold

Svigermor tapper meg for energi...

Anbefalte innlegg

Skrevet

...Og derfor har jeg sluttet å være med til henne...

Og det er tydeligvis ikke greit!

For å gjøre en lang historie kort:

Gubben er enebarn, og bortskjemt som fy, han har 2 barn fra før, som i svigermors lyne er perfekte (selvfølgelig).

Problemet er at begge unga mangler folkeskikk og oppdragelse, og det har jeg prøvd å gjøre noe med.

Takk, vær så snill, unnskyld o.l har vært manglende ord i dems liv i 5 og 11 år.

Og jeg syns det er normal folkeskikk og si sånne ting.

Også innestemme når man faktisk er inne. Man roper og skriker da vel ikke inne? Ute får de rope og skrike så mye de vil, men innestemme inne!

Videre syns jeg at barn skal lære å respektere andre mennesker, både voksne og barn, som at alle mennesker føler forskjellig, og har forskjellige behov. Og også at voksne skal respektere andre mennesker.

Man rydder opp etter seg når man har holdt på med noe, og man pusser alltid tenner før man legger seg.

Busepelling skal ikke skje ved matbordet, men i papir/lommetørkle.

Når barna slår seg helt vrange og nekter plent å gjøre som de får beskjed om, og hyler og skriker etter flere advarsler, så blir det time-out.

Pga dette mener svigermor at jeg driver diktatur, og at barna ikke får lov å være barn. Og dette har vi kranglet mye om. Både jeg og svigermor, jeg og gubben, og gubben og svigermor (hans mor).

Det har nå kommet til det stadiet at jeg ikke orker å være med til den sure burugla, og holder meg heller hjemme når gubben og unga skal dit, og det syns hun ikke noe om.

Jeg føler og mener at jeg ikke gidder å sitte hos henne og være falsk, og late som at alt er bra. Barna vil jo merke at jeg og svigermor ikke kommer overens, og de har bare et sett med besteforeldre, så jeg vil ikke at deres forhold skal bli ødelagt.

Det går utover gubben og svigerfar også at vi ikke kommer overens, og da syns jeg faktisk det er best for alle parter at jeg ikke blir med dit.

Så i går da, så kom det er sutresamtale på tlf at de ikke fikk nok besøk, de følte at jeg prøver å unngå dem (visst faen gjør jeg det!), og vi er for strenge med barna (igjen)...

Må også tilføye at det i sommer ble full krig mellom meg og svigermor da hun fløy rundt og snakka dritt om meg. Ganske sårende ting faktisk.. Jeg konfronterte henne med det, sa at om hun hadde mer dritt å si om meg, kunne hun si det til meg, istedetfor å si det til alle andre. Da ble hun sur, traska inn på rommet sitt og smalt igjen døra.

Likevel sutrer ho for at jeg ikke vil være med å besøke dem.

Nå er jeg så drittlei svigermor at jeg snart går fra hele slekta og blir singel igjen, for gubben er ikke mann nok til å si at ho ikke har noe som helst med å gjøre ungas oppdragelse, eller hvem jeg vil/ikke vil besøke...

Jeg blir så sint at jeg føler for å grine, og trengte bare å få det ut...

Er det noen som har noen fornuftige råd og/eller tanker om dette?

Vært i samme situasjon eller noe?

Håper på mange svar. På forhånd takk!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg må bare si at det høres ut som om du er den som har normal, voksen oppførsel. Burugla høres veldig barnslig ut. Hun må jo forstå at det er hennes oppførsel som leder til at hun ikke får besøk. Oppdragelse av barna er foreldrenes ansvar og jobb, og besteforeldrene bør la dere gjøre det!

Skrevet

Hva sier biomamma om din oppdragelse overfor hennes barn da? Som du forteller er jeg helt enig med deg, du kjører ikke diktatur, men gjør unga en tjeneste. Men, jeg tenker hva biomamma mener...? Nå var ikke det spm ditt, men svigermor har ikke noe med det å gjøre om det ikke foregår mishandling da.

Skrevet

Biomor er veldig fornøyd, tilogmed svigerfar... Er bare svigermor som er problemet her, og som sakte men sikkert hjernevasker sønnen sin...

Desverre...

HI

Skrevet

Hvis svigermor hjernevasker sønnen sin, hvordan i alle dager skal det bli når dere to får barn sammen da? Er sønnen så svak og blind? Jeg hadde nektet ham å besøke henne også, eller hatt familieråd MED svigerfar med også! Og krevd at ting kom på bordet og ble ryddet opp!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...