Gå til innhold

Mindre pene barn...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mulig noen vil reagere veldig på dette innlegget, og påsta at "alle barn er jo skjønne". Men nei, de er ikke det hvis man ser på dem helt objektivt og ikke tenker på at de er barn og at man liksom ikke skal si sånt.... Jeg ser stadig vekk barn som er svært lite pene, med uheldige trekk. For ikke å snakke om tjukke unger. (det kan de selvfølgelig ikke noe for selv stakkars).

Er dere i stand til å se barna deres med objektive øyne og se det dersom de er mindre pene?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har et barn som er "mindre pent" som du kaller det, men i mine øyne er barnet helt nydelig...jeg ser personligheten og helheten hos barnet mitt...helt perfekt!

Jeg vet veldig godt at andre (både barn og voksne) reagerer og kommenterer barnet mitt sitt utseende og det er utrolig sårende at noen vil utsette et lite barn for slikt. Barnet mitt kan ikke for at han ser annerledes ut enn andre....

Skrevet

Ja, det klarer jeg. En periode syns jeg ikke han var så fin. Men nå ser jeg at han faktisk har blitt utrolig fin. Og det får vi stadig kommentarer om. Ikke bare sånn slengt i luften kommentarer, men folk som bare MÅ pepeke for et fint barn vi har. De tar det opp som et eget emne. Hadde de ikke syns han hadde vært fin, så tror jeg ikke de bare hadde begynt å prate om for et nydelig barn vi har.

Skrevet

Kan vi ikke bare la barn være barn....det blir tidsnok kropps- og utseende hysteriet når de blir eldre, enn at vi voksne i det hele tatt skal diskutere mindre pene (les stygg) osv.....

Skrevet

Har sett barn jeg ikke synes var spesielt søte.

Men fellesnevneren for dem alle, var noe de slettes ikke kunne noe for selv. De har foreldre som lar snørra renne, og lorten ligge i ansiktene deres 24/7.

Når jeg har vasket dem har de alle vært supersøte! ;)

Skrevet

Påstår du at ungen min er snørrete og skitten? Gutten min er alltid velstelt (bortsett fra når han leker i søla ;-)

Guttene min har spesielle trekk i ansiktet som gjør at mange reagerer, det er ikke hans eller vår feil på noen måte, jeg synes det er trist at man skal vurdere om barn er "vakre" eller ikke......

15:00

Skrevet

Det verste jeg vet er foreldre som tror at det å ha barn er en slags skjønnhetskonkurranse!! Jeg har en svigerinne som er av samme ulla som deg HI, bare MÅ kommentere alle barna hun syns er lite pene. Det er rett og slett kvalmende å høre på! Hun mener selv at barnet hennes er myye pener enn mitt, og jeg vet at hun har slengt "morsomme" kommentarer på vårt barns vegne. Lite hjelper det med et pent barn, når barnet mangler oppdragelse. Det har vært fristende å påpeke det ved et par anledninger når hun har kommet med stikkende kommentarer som; hun ligner ikke såååå mye på en gutt nå lenger osv. Man har ikke mye å glede seg over i livet, når man finner glede i å snakke stygt om andres barn.

Skrevet

Jeg vil si at noen barn er vakre, noen er såkalt stygge, mange er søte, men ALLE er skjønne !!

Skrevet

Et billedskjønt barnt kan fort bli mindre pent hvis det oppfører seg som en gyselig snørrunge, og motsatt.

Jeg syns det er sjarmerende med barn som har bustete hår og gjørme i ansiktet. Måten barna velger å ikke bry seg om banale ting på, er det som gjør barn så herlige og vakre.

Skrevet

Ano 15.00:

Du hadde gjort akkurat det samme selv, om du var i motsatt situasjon... Vi mennesker er slik at vi vurderer alle andre, både oppførsel og utseende, og om noen faller utenfor den kategorien du kaller "normal" eller "pen" så er det helt naturlig å få noen tanker om dette...

Noe annet er det å kommentere det ovenfor vedkommende eller de nærmeste. Det er bare feigt...

Skrevet

Barn er barn.. selv var jeg en veldig pen unge, men vokste opp og ble en mindre pen tenåring. Vil heller ha unger som ser ut som seg selv og vokser inn i det enn billedskjønne barn som ser sære ut senere. :P

Skrevet

Hvorfor skal man det da? Er det noen hensikt med å måle barna våre etter det ytre?

Skrevet

Jeg har to flotte vakre jenter på fem og syv år. Eldste tilhører kategorien "objektivt vakker" og alle har alltid kommentert hvor utrolig pen hun er. Yngste tilhører det HI kaller "mindre pene barn" og aldri har noen kommentert henne positivt. De kommenterer henne heller ikke negativt, men voksne mennesker er så korttenkte når de kommenterer den vakre storesøstra hele tiden, og hun får ingenting. Hva gjør det med et lite barnesinn?

Jeg blir så irritert! Har alltid svart at "ja, jeg har to vakre jenter", men hun får det sikkert med seg, selv om hun aldri har sagt noe.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...