Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2010 #1 Skrevet 31. oktober 2010 Hver gang jeg blir full gjør jeg noe jeg angrer på, og jeg får mye "black" out, blr full minst en gang i uken og smådrikker vin 3-4 dager i uken, jeg vil slutteå drikke:( jeg er lei av meg selv!
Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2010 #2 Skrevet 31. oktober 2010 Da har du ikke nødvendigvis et problem med alkoholen, men at du drikker for mye. Man har ikke problemer før man ikke klarer seg uten. Men klart, 1 gang i uken er i overkant, syns jeg. Selv var jeg stupfull igår, men det er lenge siden sist jeg drakk da....
Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2010 #3 Skrevet 31. oktober 2010 Da må du gjøre noe med det før problemet blir ennå større. Jeg var akkurat som deg, var full sikkert 3-4 dager i uka (ute på byen), drakk de fleste dagene og fikk blackout sikkert en gang i uka, om ikke mer. Det som reddet meg var muligens at jeg ikke har det avhengighetsgenet (var bare skikkelig dum), så når jeg ble gravid var det enkelt å slutte og jeg har ikke vært full siden. Ta deg i nakken, fortell vennene dine at du vil slutte å drikke og fortell de hvorfor, da vil de ikke presse deg lenger (forhåpentligvis). Ikke sett deg i situasjoner hvor det er alkohol tilstede, altså dropp festing og byturer. Og, snakk med legen dinom det, kanskje han eller hun kan hjelpe deg til å finne et tiltsk som passer for deg. Lykke til og en klem til deg
Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2010 #4 Skrevet 31. oktober 2010 Det at du selv ser at du har et problem er et laaangt steg i rettning av å få orden på det. Råder deg til å ta kontakt med legen din. De vet best hvor du kan henvende deg for å få hjelp videre... Lykke til !!!
Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2010 #5 Skrevet 31. oktober 2010 takk, jeg var gravid også i sommer og da kuttet je ut alkohol helt i 3 måneder, føltes veldig gdot, så misttet jeg da.. Så jobber jeg så mye at jeg synes det er godt å "slappe" av med vin...
Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2010 #6 Skrevet 31. oktober 2010 Skjønner deg godt, og skjønner at du trngte noe etter at du mistet også. Godt å glemme litt. Hva med mannen/samboeren din om du har noen? 1251
Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2010 #7 Skrevet 31. oktober 2010 Ja har ppratet masse med ham om dette, synes det er vanskelig å gå i bryllup store fester osv, da jeg mister elett kontrollen også, og han synes jeg bør drikke litt mindre og vet jeg tåler "lite" ellers er han god og støtter meg. Men når vi drikker vin kan han spøke som nrå jeg har hatt mer enn to glass "ja nå er det nok for deg alkis" uten å mene noe vondt med det. Han påpeker ofte for meg at nå har du hat t nok å drikke osv.
Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2010 #8 Skrevet 31. oktober 2010 Jeg syntes veldig synd på deg. Og vet så forferdelig godt hvordan det er å våkne dagen etter at man har mistet helt kontroll. Du er bare rett og slett nødt til å slutte å drikke, for din egen del før det ødelegger for mye. Og du må snakke med legen din om det, sånn at han eller hun kan hjelpe deg videre om legen din er en sånn lege som de fleste har, en som det er litt vanskelig å snakke med så må du finne en annen.
Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2010 #9 Skrevet 31. oktober 2010 En mnd med hvite dager (ingen alkohol overhode) ta kontakt med psykolog e.l. for å få råd om hvordan du skal håndtere situasjoner med alkohol. Mitt tips vil være (jeg har ikke egentlig peiling) at du i sosiale sammenhenger velger å kjøre bil. Hvis du på død og liv må ta deg et glass, så bestem deg for antallet etter og be samboeren/mannen din si i fra til deg om du tar mer (f.eks. max 2 øl e.l.)
Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2010 #10 Skrevet 31. oktober 2010 Takk, har bestemt meg nå for å ikke drikke fram til nyttår, og jobbe med meg selv og forholdet mitt til alkohol. Gikk til psykolog før og da skrev hun et brev til legen om at hun mistenkte at jeg hadde begynnende alkoholisme, og det ble jeg veldg overrasket over siden vi hadde ikke snakket så mye det om alkohol men brukte alkohol for å roe meg ned da jeg slet med angst men ble ikke "full" og drakk anstendig. Men jeg går heller ikke ut så ofte for tiden og når jeg først bestemmer meg for å ikke drikke klarer jeg det fint. Er jo så glad i gode viner, spesielt til god mat, jeg vet ikke om det går an å lære meg å begrense alkohol siden det går så fort fra når jeg drikker til jeg blir full. Så jeg vurderer sterkt å bare slutte å drikke helt før det kan utvikle seg til noe værre..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå