Gå til innhold

Setter de i gang fødsel på helg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Okei, er fortsatt 2 uker termin, så ingenting tilsier at jeg skal settes i gang riktig ennå men.. He he. Dersom jeg blir satt i gang (trheim, ei uke over termin), vil det bli på en søndag. men setter de i gang på helg? Eller blir det mandag? Noen som vet, eller har erfaring?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kommer selvsagt litt an på, men man får overtidskontroll selv om det er helg, og ja...-Jeg har hørt om de som er blitt satt igang i helgene.

Føden er bygget opp litt anderledes enn kirurgisk o.l., i og med en fødsel ikke kan planlegges på link linje som mange operasjoner kan :)

Skrevet

Det lurte jeg litt på også. Jeg har termin på en søndag, og overtidsvurdering søndagen etter. Men siden det står en søndagsdato på blåskjemaet så tenkte ihvertfall jeg at en får komme den søndagen. Hvis ikke hadde de jo sikkert skrevet overtidsvurdering på datoen mandag er istedet..? Men forhåpentligvis slipper vi unna hele overtidsvurderinga ;)

Skal på St. Olav jeg også forresten. Fire uker til termin idag :)

Skrevet

Jeg blir satt i gang neste mandag på St.Olav (08.11.) hvis han ikke har kommet innen den tid. Har termin 07.11.,men de kunne ikke da pga at d var på en søndag

Skrevet

Dere i Trondheim er bare så heldige! Her i Bergen er det faktisk ingen grense for hvor lenge man KAN gå over termin!!! Normalt sett får man komme til overtidskontroll den 12. dagen men i mitt tilfelle forrige gang, kom den 12. dagen på en lørdag, og dermed måtte jeg vente til den 14. dagen med overtidsKONTROLL! Og etter kontrollen ville jordmoren sende meg hjem igjen og sa jeg kunne komme på en til kontroll den 17. dagen! Helt sykt! Heldigvis klarte jeg å grine meg til å bli satt i gang, da jeg ikke var heeelt umoden....

Men som svar på spm: på KK får man i utgangspunktet ikke verken overtidskontroll eller igangsetting i helgen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...