Gå til innhold

Flere alenemødre som er HELT alene med barna her?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har et barn, og er mutters alene med barnet hele tiden.

Lite hjelp og få fra besteforeldrene. De passer gutten en sjelden gang i blant om venner har invitert meg med på fest. Men da er jeg så sliten at jeg ikke klarer og nyte det og være ute sammen med folk...

Barnefaren tar ikke ansvar for noe i verden, og driver sitt liv uten og tenke på at han har en liten sønn.

Jeg er så sliten for tiden at jeg har vanskelig for å sovne, og enda vanskelige for og våkne og stå opp når sønnen min vil starte dagen.

Når jeg først ser vennene mine, er jeg så sliten at jeg ikke klarer og gi noe av meg selv. Sitter bare og gjesper...

Noen andre som er helt alene med barnet/barna som kan gi meg litt tips til hvordan jeg kan gjøre hverdagen bedre for meg og sønnen min? Jeg har gått helt tom for futt og tålmodighet nå.. Gleder meg til barnehagestart om noen måneder...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvor bor du?

Kunne vært behjelpelig med litt barnevakt så du fikk slappet av litt om du bodde i nærheten her :)

Er ikke helt alene jeg, så ser på meg selv som litt heldig der. Har en mor som er her på besøk i to-tre uker av gangen pga lang reiseavstand, så får sovet ut litt da, og får hjelp med husarbeid ol.

Men, det må da være mulig å få litt hjelp av ei venninne? Enten ei med barn selv, som kunne passet din lille bare ett par timer så du fikk slappet av? eventuelt kunne en av dine barnløse venninner kommet på besøk og bare stilt opp litt så du får satt deg ned?

Om du bare forklarer litt for venninner er jeg sikker på at de vil prøve å hjelpe litt, så de kan få litt kvalitetstid med venninna si noen ganger de og :)

Skrevet

Jeg er helt alene med datteren min på 3år.

Jobber 100%, så dagene er travle og slitsomme.

Men jeg har bare innsett at det er slik det er, forholdet til barnefar tok slutt da datteren vår var noen mnd, så jeg vet ikke om noe annen hverdag enn å være alene om alt.

Vi står opp, går på jobb/bhg, kommer hjem, lager middag, rydder litt, ser barnetv og koser, så er det sengen for beggge.

Heldigvis har vi helgene til å hente oss inn igjen, da er vi stortsett sosiale, har, eller drar i middagsbesøker, lekeland, tur i skogen, og det som måtte passe.

Tross travle dager, så er jeg faktisk fornøyd med livet mitt:)

Skrevet

er ikke alene med barn, men hadde jeg ikke hatt samboeren min hadde alt vært mye tøffere. ser det fort om jeg på levere en dag eller hente(tar buss)

Hva med og henge opp lapp på butikk der du ser etter en barnevakt? eller høre med veninner.

Om du bor i stavanger/sola området eller noe slikt så stiller jeg gjerne opp som barnevakt når som helst;) er viktig og få slappe av og få litt fritid vertfall når man er helt alene med barn.

Skrevet

Alderen på barnet har nok mye å si. Det vil bli langt lettere etterhvert :)

Skrevet

Jeg var alene 100% i ca 2 år ed mine 2 fra de var 19 mndd og 5 mnd.

Skjønner godt du er sliten, når jeg tenker tilbake fatter jeg ikke at jeg fungerte overhode i perioder. første halvåret leve jeg på ca 3 timer søvn per døgn og ikke sammenhenngende.

Ikke hadde jeg råd eller mulighet til barnevakt og ikke fikk jeg avlastningshjem.

Etter 2 år flyttet jeg for å komme nærmere familie.Får ikke så veldig mye hjelp alikevel men de er her i krisesitvasjoner ihvertfall. Og jeg har litt mer penger å rutte med så jeg har råd å leie inn brnevakt innimellom. men skal inrømme mest av allt skulle jeg ønske noen tok barna herfra en helg slik at jeg virkelig kunne slappe av og sove ut. Har ikke sovet fullnatt eller lenge om morgenen på snart 4 år.

Har desverre ingen tips men det blir litt enklere etterhvert som barnet vokser til. om du har råd så se om du kan få en fast barnevakt som kan komme et pr ganger i mnd slik at du kommer deg ut på noe.

Skrevet

Hva med å ta kontakt med barneværnet. De har fine hjelpetilbud, avlastningshjem, "reserve-besteforeldre" osv. Og nei, de tar ikke fra deg barnet fordi om du ber om hjelp en periode. De er der for å hjelpe...

Jeg fikk selv hjelp der for mange år siden da jeg var aleine med et barn. Fikk en avlastningsfamilie som hadde guttungen annenhver helg og som vi fremdeles har god kontakt med. De er som en reservefamilie både for gutten min og meg. Nå er jeg " voksen", med mann og flere barn og klarer meg selv men jeg vet ikke hvor jeg hadde vært hvis jeg ikke hadde fått den hjelpen da jeg trengte den.

Barneværnet er ikke ute for å ta deg...

Lykke til uansett hva du gjør. Du gjør uansett en flott og viktig jobb.

Skrevet

Hei

Jeg er helt alene med min sønn på snart 6 år. Vi har gode rutiner i hverdagen og koser oss mye ilag med venner.

Hvis du bor i nærheten av Haugesund så kan jeg gjerne stille opp som barnevakt :) Det har vi tid & overskudd til - bare skrik ut :)

Skrevet

Vet ikke hvor gammelt barnet er?

Jeg er alene med en på 3år. Jeg kan ikke skjønne hvordan jeg har overlevd siste året, ser ikke hvor slitsomt det har vært før nå.

Mye fordi jeg har slitt med leggningen, og trassen fra helvete.

De siste mnd har det roet seg betraktelig. Vi sliter enda med leggingen om kvelden, men det at hun prater bedre, forstår bedre, og trasser mindre gjør hverdagen til en helt annen.

Skrevet

Jeg er også HELT alene med mine to.

Mannen min døde når jeg var 5 mnd på vei med nr 2.

Hun eldste blir 6 å i desember og minsten blir 1 år neste uke.

Jeg er også totalt utslitt til tider. Svigers bor 5 timer unna og min egen familie bor 9 timer unna.

Jeg var på et tidspunkt så sliten at jeg måtte spørre bv om hjelp.

Har nå avlastning en helg i mnd.

Da får jeg tatt igjen husarbeid og sovet meg frempå.

Dagene går no rundt på et vis.

Skrevet

ikke alene og har ikke noen gode råd, men kan gjerne stille opp dersom du bor utenfor bergen. har selv en på 3 år men har dog masse av hjelp og omsorgspersoner rundt meg så kanskje jeg kan hjelpe noen også

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...