chicka_85. Skrevet 31. oktober 2010 #1 Skrevet 31. oktober 2010 er i uke 20, er litt småforkjøla nå så kan ikke ta den ennå, fikk da litt lengre tid på å vurdere for og imot. Er så i tvil.. Tok svineinfluensavaksina ifjor og ble liggende med kraftig influensa og fikk nesten pusteproblemer for at jeg ble så tett, har aldri hatt plager med luftveiene før jeg tok vaksina. Kjenner at jeg har ikke så lyst til å gjenta det, men samtidig så vil jeg gjøre alt for å beskytte den lille jeg har i magen... Innspill noen ?
juliogjuleprinsesse Skrevet 31. oktober 2010 #3 Skrevet 31. oktober 2010 jeg tok ikke i fjor og kommer ikke til å ta i år heller...
Gjest Mentha♥med kul på magen♥ Skrevet 31. oktober 2010 #4 Skrevet 31. oktober 2010 Nope skal ikke ta den. Tok ikke i fjor heller. Hvis du fikk en så sterk reaksjon av den i fjor ville jeg i alle fall tenkt meg godt om før jeg vurderte å ta den igjen nå.
JenteOgGutterMamma! Skrevet 31. oktober 2010 #6 Skrevet 31. oktober 2010 Nei skal ikke ta noen influensavaksine! Venter mitt 6 barn og det har ALDRI før vært anbefalt at gravide skal ta influensavaksine! Har både hørt og lest i mine andre graviditeter at gravide ikke skal ta unødvendige vaksiner deriblandt influensavaksine! Ingen av oss tok svineinfluensavaksine i fjor heller!
Mammasin Skrevet 1. november 2010 #7 Skrevet 1. november 2010 Vi tok alle ifjor, mest fordi det ble tilbudt da lille skulle ta:) Tror ikke jeg kommer til å ta om ikke legen intenst mener jeg skal gjøre det ved neste konsultasjon.
Mave10 Skrevet 10. november 2010 #8 Skrevet 10. november 2010 nei huff, det må du ikke finne på å gjøre vet ikke hvor man skal begynne engang, men blir så fryktelig provosert over at de engang anbefaler det til gravide... eller noen i det hele tatt, untatt gamle folk, kanksje. disse folkene i helsemyndighetene har virkelig ikke peiling og er kjøpt og betalt av medisinindustrien. klem klem
Fleur Delacour Skrevet 11. november 2010 #9 Skrevet 11. november 2010 Jordmora mi viste meg skrivet frå helsedirektoratet der dei anbefaler gravide å vaksinera seg, og så la ho den vekk og sa at dersom du er frisk til vanleg og ikkje pleier å ta vaksine, så er det ingen grunn til å ta den som gravid heller. Heilt opp til meg, med andre ord. Eg tok svineinfluensavaksina i fjor, endte berre opp med ein frykteleg vond arm, og så vart det jo ingen pandemi likevel. Mannen min hadde antakeleg svineinfluensaen (kom heim sjuk etter ein tur til Paris og var sjuk i ein månad), så kanskje eg ikkje er så mottakeleg for influensa uansett. Har berre hatt det ein eller to gonger i livet.
magica fra tryll Skrevet 11. november 2010 #10 Skrevet 11. november 2010 Nei. Av den enkle grunnen at jeg ikke er spesielt bekymret for influensa. Venter mitt 6 barn, og har aldri hverken hatt influensa eller tatt noen vaksine. Har ikke hørt et pip om det fra jordmora heller. Var hos henne på tirsdag. Er 32 uker på vei...
uhhuhher Skrevet 11. november 2010 #11 Skrevet 11. november 2010 Nei. Har aldri vært spesielt skeptisk til vaksiner, men har samtidig aldri vaksinert meg som voksen. Magefølelsen min sier at jeg ikke bør ta den, så da lar jeg være. Er ekstra nøye med håndhygienen og håper at det går bra. Er nesten aldri syk ellers. Var hos jordmor i går og hun nevnte ikke vaksinen med et ord.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå