Gå til innhold

Edge Duo eller City Cross?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva er deres argumenter, og hva gjorde at dere landet på den ene eller andre?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi ville ha en vogn som kunne brukes både i byen og på landet, hvor min familie bor. Er som regel mye mer snø der enn her i Drammen, og mer skogsveier :)

Vi valgt derfor Edge duo. Den er en av de største Emmeljunga har, str. XL, mens City Cross er str. M.

Vi kjøpte vår vogn på Kattys i Strømstad, der fortalte de mye om forskjellene på vognene. Så om du ikke får nok tips herfra, kan du jo høre med en barnevognbutikk som selger Emmaljunga.

Lykke til!

Skrevet

Jeg valge oså edge duo, mest pga bagstørrelsen. Håper babyen vår kan ligge i bagen og sove lenge :) Det ser så mye koseligere ut enn i sportsdel når man er så liten. :)

Skrevet

Jeg har vel forsåvidt landet litt på Edge Duo selv, men liker City Crossens utseende og det at den er lett og nett.

Skrevet

jeg tenker rett og slett å ha edge så lenge vi trenger bag og så selge den jeg :S

Skrevet

Vi valgte City cross!

Pga Den er mye lettere! å vi bor på en topp! å da er det viktigt å slippe å slitte rundt på en for tung vogn!

I tillegg var den grei for mannen som er rett under 1,95 høy! lettere å få inn i bolen!

Det som også veide opp for oss var at hjulene ikke kunne pungtere!

De få cm vi tapper på lengden på bagen veide ikke opp for alle fordelen med city for oss! I tilegg synes jeg det var en fordel å kunne velge to vognfarger! slipper jo å brukke samme skyge!

Skrevet

Det er fordeler og ulemper med lufthjul og ewa hjul ogås. Punkteringsfrie hjul sier seg jo selv, mens på glatta så er lufthjul litt mer fremkommelige... de punkteringsfrie blir fort litt harde, stive og glatte... Men det er smaksak. Jeg tror du blir fornøyd uansett om du velger edge eller cc. For meg var også det vendbare håndtaket til edge en fordel, selv om det er stort.... Men titt litt rundt du og velg den vogna du liker aller best, så kan du jo bare huske at det er mannen og ungen du skal beholde for alltid, ikke vogna... Den er lov å bytte ut :D SÅ ingen som sier at om du velger edge eller cc er du låst til den for alltid :D

Skrevet

City cross absolut. Jeg valgte denne framfor edge duo fordi jeg synes edge duo er stor, tung og uhamslig. City cross passer både i byen og på landet. Derav navnet. Den er stødig og lett framkommelig. Lett, bare ca 13 kg med citybagen. Lett å løfte inn og ut av bil, i trapper etc. De punkteringsfrie dekkene og det justerbarehåndtakene er geniale. Bagen er også romslig. Så jeg tror ikke ungen vil vokse ut av den med det første. jeg har god plass til både saueskinn og pose. De fleste jeg har snakket med som har hatt edge duo har, som ei nevner over, skaffet seg en annen da de skulle gå over til sportsdel fordi vognen da ble for stor og tung. Det synes jeg er dumt når man først har kjøpt en så dyr vogn. Det er lett å skifte fra bagen til sportsdelen. Man kan også velge to ulike farger. Jeg har mørk beige på bagdelen og svart på sportsdelen. Det blir som å få en ny vogn når jeg bytter over. Også er den kjempefin=) Men som sagt, er det jo smak og behag.

Skrevet

Jeg haddde Edge Duo og var veldig fornøyd med den.

Kjempe god vogn å trille på all slags føre og bagdelen er stor og romslig, men ulempa er jo at den er forferdelig tung og tar stoor plass..

Vi brukte Edgen fram til knoppen var nesten 9mnder så solgte jeg den å kjøpte en Emmaljunga Scooter istede.. :)

Selvom jeg elsker Edgen så kommer jeg til å kjøpe en City Cross til nestemann når den tid kommer, fordi den er lettere og litt mindre :)

Skrevet

hihi, det er nok fryktelig unødvendig ja, men vi nærmer oss 20 vogner på eldstemann nå, så regner med edge får et kort opphold her hos oss ;)

Skrevet

Kjøpte Emmaljumga Edge Duo i fjor og er KJEMPEFORNØYD! :-)

Kjøpte den mye pga bagstørrelsen og at det går ann å bruke bag med pose så lenge barnet er villig til å ligge i bag!

Vogna er i tillegg lett og god å trille alt i alt ei super vogn! :-)

Skrevet

Hadde city cross til førstemann.. Fikk han i blå januar, trillan del i snø og slapps + skog og mark på sommer turer og jeg følte hjula klarte alle terreng, det jeg likte best var hjula, breie og stødige.. suuper førnøyd !! Bagen er litt mindre en edge duo, når han var 6mnd så begynte han å sitte i sportsdelen siden det ikke var så morro å ligge lenger, men han sov i bagen på dagtid til han var 8mnd :) De er jo så god å sitte i for dem oxo, masse god plass..

Denne gang går jeg får edge duo da, ikke pga bagen str for jeg jeg fint fint plass til pose og baby i den, men fordi jeg vil prøve noe nytt..

Det som tiltalte meg var vendbart håndtak + at det er myggnetting i babybagen og man kan heve ryggen i den..

Man alle velger av ulike grunner som passer dem, begge vognene er flotte så du vil sikkert bli meget fonøyd :))

Skrevet

Stod mellom akkurat de to vognene for oss også! Vi endte på city cross med city bag. Kjempefornøyd! Edge duo ser større ut, men tror faktisk ikke forskjellen er så stor. Og så gikk vi veldig etter vekt, for det er tungt å f.eks løfte en vogn inn/ut av bil! Synes den er lett og god å trille, og fått kommentarer på det samme av andre som har trillet den også.

Skrevet

Jeg hadde mest lyst på Edge duo i utgangspunktet, syns den er penest å se på. I tillegg var jeg skeptisk til hjulene på City cross. Men jeg endte med City Cross likevel.

Årsaken til var:

Edge duo var så stor at vi ikke hadde fått plass til noe annet i bilen hvis vi skulle hatt den.

Edge duo var mye tyngre, og jeg sleit veldig med ryggen, og var redd jeg ikke skulle klare å løfte den inn i bilen. I tillegg bor vi på toppen av en bratt bakke, alle kg man kunne slippe å dra på var en lykke

I og med at city cross var mindre, og jeg endte med å bruke den som kombivong og ikke duovogn (med quadrolift) var det lettere å ta med seg bagen inn og la vogna stå igjen ute.

Fordel med hjul som ikke punkterer

Mye lettere å manøvrere den inne i butikker fordi den er betydelig mindre enn ED

Det jeg ikke likte så godt med CC var hvordan den oppførte seg på vinteren, og som var bedre på ED (venninna mi hadde den)

De brede hjula var håpløs på snøføre i forhold til lufthjula på ED. I tillegg er det fordel med litt tyngre vogn i snøen.

CC er lavere, og særlig når det var mye nysnø fikk jeg masse snø i kurven under vogna. Utrolig irriterende.

Trilleegeneskapene på ED var nok også noe bedre totalt sett

Ellers måtte jeg bytte fra bag til sportsdel da ungen var 4 mnd, venninna mi hadde sin i bag frem til 8 mnd. Nå skal det sies at sønnen min neppe hadde funnet seg i bag'en særlig mye lenger om den hadde passet heller, for han var litt for nysgjerrig til å ligge i vogna hvis han ikke sov.

Skrevet

Me landa på CC fordi eg ville ha ei lett og nett vogn, sidan det blei ein del inn og ut av bil. Skilnaden i str på bag er ikkje så mange cm når ein ser på innvendig mål av bagen. Min gut flytta over i sportsvogndelen då han var 5 mnd, pga han ikkje ville ligge flatt lengre, men brukte bagen til soving heimanifrå til han var 7 mnd.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...