Gå til innhold

Testing av Mooncup for første gang

Anbefalte innlegg

Skrevet

Flere her som bruker det? Fornøyde, ikke fornøyde?

Jeg blør som regel en god del i begynelsen av "uka", og må da gjerne bytte tamponger rimelig ofte. Man er kanskje ikke alltid i nærheten av en do, og det kunne være greit å slippe den frykten om at det skal lekke og synes.

Så får vi se på slutten av uken, om jeg fortsetter med den eller ei :D

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har brukt den, eller divacup som er det samme, og er veldig fornøyd. Anbefaler å lese bruksanvisningen veldig nøye! For å gjøre det feil. De fleste bruker vistnok ca tre runder for å få det skikkelig til, jeg også, så ikke gi opp om du ikke er helt fornøyd denne gangen. Det blir veldig bra:)

Skrevet

Jeg er kjempefornøyd med min! Bare husk å vri den rundt etter du har satt den inn, slik at det ikke lekker.

Gjest amandine
Skrevet

Jeg også kjempefornøyd, bla kortere menstruasjon og mindre smerter! Jeg har klippet helt av den der tappen, måtte det for at den skulle være umerkelig. Brukte noen dager som de sier her, til å bli helt venner med, men ville ikke vært uten nå. For meg er det viktig å skifte/tømme med en gang jeg står opp de nettene jeg blør mest, ellers ingen problem.

Skrevet

Jeg blør veldig mye + har en livmortapp som sitter lavt. Så på meg så lekker det dessverre på de 5 verste dagene. Men jeg bruker om natta når det verste blødningene avtar og på de 3-4 siste dagene. Mye bedre enn tamponger og bind da. Deilig å ikke tørke ut også.

Skrevet

Hittil i dag må jeg si det har vært helt knall :)) Har aldri tenkt så lite på at jeg har mens, som jeg har gjort i dag. Føler meg mye friere, og har bare tømt den en gang hittil i dag. Fantastisk! :))

Skal anbefale Mooncup til alle jeg kjenner!

Skrevet

Såvidt jeg har fått med meg, så holder det å skylle den etter at den tømt. Og koke etter perioden er slutt, og oppbevare Mooncupen i den posen som følger med :)

Gjest amandine
Skrevet

Jeg skyller den bare, og vasker med sprit når den skal legges bort til neste gang. Veldig greit! Og som du sier over her, når jeg begynte med den var det aller første gang jeg faktisk omtrent glemte at jeg hadde mensen, og tenkte at vel, ok, dette kan jeg faktisk klare å leve med. Jeg var veldig plaget med soppinfeksjoner etc tidligere, men har faktisk ikke hatt etter jeg begynte med mooncup.

Gjest amandine
Skrevet

Du, Brugda, var inne på den siden og kikket. Tror ikke du trenger noe særlig mer enn cup'en? Altså, sprit til desinfisering evt, men det får du like godt på apoteket. Gel til innføring skjønner jeg ikke det skal være behov for? Litt vann er alt du trenger, og er den skyllet er den jo våt, så... Lykke til!

Skrevet

Ok, tusen takk for svar! Men koke den?? DET frister lite.... ehehe..

Er det forresten noen som har bestilt fra denne siden (eller www.ladycup.eu), og vet om man må betale toll og hva det evt kommer på?

Den er jo mye billigere enn Mooncup/andre som jeg fant på norske nettsider..

Gjest amandine
Skrevet

Jeg koker ikke min, jeg renser med sprit. Men vet noen koker og bare har en egen liten gryte til den på en måte. Jeg har mooncup bestilt fra England, www.mooncup.uk, og betalte ikke toll, tror jeg? Mulig det var under 200 også, forsåvidt..

Skrevet

Jeg har en sånn en, men bruker den ikke. Har prøvd den i to mensperioder for et par år siden uten hell:(

Trenger hjelp, for jeg vil også klare å bruke den!!!

For det første får jeg den nesten ikke inn......... Sliter meg IHJEL!! Når jeg endelig har fått den på plass kjenner jeg tappen, og det hender det gjør vondt. Klippet denne tappen kortere, og det hjalp litt. Men.. så kommer det største problemet, nemlig at jeg får den jo for fanken nesten ikke ut igjen!!! Tror det blir vakum oppi, for føler virkelig at jeg prøver å dra med meg hele livmoren!! (beklager detaljene her nå :P) Det gjør så sinnsykt vondt å få den ut igjen, og etter siste gangen har jeg ikke tort å prøve igjen.

Mulig jeg gjør noe feil?? Men jeg HAR lest bruksanvisningen altså;) Kanskje på tide å prøve igjen snart...?

Gjest amandine
Skrevet

Jeg bretter min når jeg skal ha den på plass, sånn at den på en måte skvetter på plass av seg selv, vrir og får den tett. Jeg har klippet av hele tuppen, og kjenner den ikke i det hele tatt lenger. Når den skal ut kniper jeg den på en måte sammen nederst, sånn at du får løst opp vakuumet, da er det enklere. Og synes det er enklest når jeg sitter. Hm. Ikke så lett å forklare, og kan jo nesten ikke vise heller he he synes det nesten er flaut bare å skrive;)

Men igjen, det er vel derfor det ikke er så vanlig ennå, vi synes det er flaut å snakke om. Helt teit, egentlig, jeg for min del skulle ønske jeg hadde visst om for leeenge siden!

Skrevet

hehehehe... Jeg skjønner hva du mener;) Tenk på det innlegget jeg skrev over her!

Men altså... Du får fingrene opp på siden av den slik at du får klemt rundt hele koppen? hmm... Husker liksom ikke helt hvordan jeg gjorde det sist, men tror nok ikke jeg tenkte på å ta fingrene helt opp. Prøvde bare å dra i den bittelille resten av tappen. Og det var jo så og si klin umulig!

Nei, tror faktisk jeg skal prøve den igjen, jeg. Tusen takk for svar =) Det skal jo ikke føles som om jeg føder når jeg tar den ut liksom. hehehe.. Så jeg har jo skjønt at jeg gjør noe feil :D

Gjest amandine
Skrevet

Trenger ikke ha fingrene helt opp, men det er jo et vakuum der som du må løse. Hvis du klipper tappen helt av merker du den ikke, men kan likevel lett fjerne cup'en. Du kniper bare sammen nederst, og vips! Prøv igjen, du! Ikke gi opp;) Det er faktisk virkelig verdt det om du får det til.

Skrevet

Syns også du skal prøve igjen, det er helt klart verdt det :)

Skrevet

Prøvde den igjen i går (og i natt... og i dag), og dere hadde helt rett! Det var virkelig verdt det!! Tuuusen takk =)

Har klippet bort hele den "tappen", så nå merker jeg den ikke. Men jeg klarer likevel å ta den ut igjen ved å klemme den sammen nederst, slik du forklarte amandine (var det det du het?). Sist gang prøvde jeg å dra den ut kun ved å dra i den tappen nemlig. Ikke rart det gjorde vondt!!

Hva skulle jeg gjort uten dib-damene :)

Skrevet

Jeg har lenge lurt på om jeg skulle bestille meg en sånn, og nå, etter denne påminnelsen, har jeg gjort det. :-D Gleder meg til å prøve den og til å finne ut at den er sååå bra som dere sier! :-D :-D :-D

Skrevet

Hvor bestilte du fra Gullemor? Jeg har enda ikke bestilt..

Gjest amandine
Skrevet

DiBdamer er suverene! Noen av dem iallefall! Noen er hakka gale også, men jeg har faktisk fått meg noen suverene "hemmelige" venner her, jenter jeg ikke ville vært foruten. Fint du fikk det til!

Skrevet

Jeg bestilte herfra: http://www.froya-natur.no/kategori.php?kategori=72

Forøvrig heeeelt enig ang. DIB; noen dibbere er helt suverene, og jeg har lært masse her og fått masse hjelp, men guuuud, som noen er "klin gærne", også, ja! *fnise* Bra det er noe for enhver smak!

Samtidig har jeg fått flere venninner her inne, så JEG ville heller ikke vært DIB foruten! :-D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...