Gå til innhold

Mannen min er så bekymret for at vi har for mye i lån. Vil gjerne høre deres meninger!


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Min inntekt: 300 000 i året

Hans inntekt: 450 000 i året

 

Lån: 2.2 millioner på hus

Lån 2: 240 000 på billån

 

Leieinntekt: 7000 i mnd, skattefritt.

 

Han er livredd for fremtiden, men jeg mener dette er normale lånesummer, og at vi har et godt utgangspunkt med leieinntekta pr mnd. Vi betaler 13 000 på huslånet, og 3.300 på billånet pr mnd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Siden dere har leigeinntekter på 7000 kr så syns jeg IKKE at dere har mye lån. Med hus og bil så betaler dere 9300 kr tilsammne (jeg har da trekt fra husleige inntektene) Så syns ikke at det er mye lån nei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det er det jeg også sier.

Han tror vi aldri kan kjøpe noe, eller dra på ferie.

Må legge til at dette er lønnen min uten kveldstillegg og ekstravakter, så jeg tjener i utgangspuntet mer. Jeg er ikke bekymret, men han er alltid litt redd store tall, hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes ikke dette var så ille altså, de fleste jeg kjenner har det mye trangere enn det, inkludert oss.

Det er jo ting det går an å vurdere om det strammer seg litt etterhvert. F.eks å be om å bare betale avdrag på huslånet og betale ned hele bilen en liten periode, det er jo billånet som er dyrt. Men sånn som dere har det nå så ser jeg ikke problemet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

siden dere har leieinntekter ville jeg ha sluttet å bekymre meg. sliter dere med pengene hver mnd så må dere gjøre noen omprioriteringer men i utganspktet bør dette går veldig bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Syns ikke dere trenger å bekymre dere.

Jeg og mine to barn klarer oss godt og her er mine tall:

Lån 1 - 2.1 mill på hus

Lån 2 - 250 000 på bil

Lån 3 - 100 000 i studielån

Inntekt: 400 000 pr år

Leieinntekt: 5000 pr mnd

Har ingen stønader fra nav eller noe så alt jeg har inn er lønna og leieinntekten.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...