Gå til innhold

MÅ bayen ligge i ullpysj om vinteren?

Anbefalte innlegg

Skrevet

har termin i begynnelsen av januar og vurderer om jeg skal kjøpe ullpysj eller ikke. Er jo mye lettere å vaske bort bæsjeuhell fra en bomullspysj enn en ullpysj.

Førstemann var en røver til å bæsje utover hele pysjen om natta så er derfor jeg tenker på det, hehe.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg har bare kjøpt inn bomullspysj - er vel like enkle å kaste i vaskemaskin som ull spør du meg :)

Skrevet

bomull tåler jo mye mer, så jeg heller mer mot bomullspysj enn ullpysj. Er godt å høre at ikke alle sverger til ullpysjen :)

Skrevet

Nei, må absolutt ikke det. Det er jo bare fordi det gir bedre varmeregulering. Vi brukte for det meste bomullspysj på jenta vår som ble født ifjor høst, og det var en helsikes kald vinter ifjord. Gikk bare fint.

De er alt for små til å sparke av seg dyna uansett. Vi brukte i stedet et ullpledd under dyna, også lå hun på lammeskinn. I en lang periode samsov vi også. Så her har jeg ikke sett det store behovet for ullpysj egentlig.

Jeg ser faktisk behovet mer nå som hun er over året. Nå sparker hun av seg dyna om natten.

Dessuten bæsjer hun så og si aldri om natten, og bæsjen er ikke flytende sånn som hos nyfødte ;) Så til henne tror jeg at jeg skal investere i et par ullpysjer.

Skrevet

Vi er veldig tilhengere av ullpysj. De er dyre i innkjøp, men kjøp dem 10cm for store. Grunnen til at jeg liker ullpysj er jo varmereguleringen, særlig hvis de skulle bli våte, av gulp eller tiss, og det ikke blir oppdaget. Vi vasker pysjen veldig sjelden. Den er ubehandlet og derfor inneholder den jo lanolin som i seg selv er såpe. I gamle dager laget de jo såpe av det talget som er i ull.

Min 2åring har slitt ut en 4-5 pysjer. Vi har reist jorden rundt med den. Til og med på Bali sov han i den. Dersom den blir bæsjet eller spydd i, er det fort gjort å håndvaske den i ullsåpe. Evt kan du vaske kun flekken.

Jeg er veldig fan, og kommer ikke til å slutte :-)

Skrevet

Har to vinterbarn fra før og har aldri brukt ullpysj. Går i bomull her=)

Skrevet

Neida du MÅ ikke :)

men gud for et behagelig plagg :D

Kjøpte nøstebarn sin til nr 2 jeg og lammeskinn til å ha i senga.

Han sov som en engel han og var aldri forvarm eller for kald. Selv om han sparket av dyna og rommet var kaldt om vinteren.

Begge mine barn har sparket av seg dyna i løpet av natten, og da er det veldig greitt å ha ullpysj gitt :)

Men de klarer seg fint med bomull også, Kommer til å satse på begge deler denne gangen jeg da :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...