Gå til innhold

Når vasker man under forhuden på gutter?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Han er 4 år og vi har ikke gjort det enda. Skal man trekke forsiktig tilbake når han dusjer,eller hvordan og når?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Om forhuden stadig er veldig trang skal man ikke det. Om du tvinger tilbake huden kan det oppstå arrvev. Om den går lett tilbake er det bare å vaske.

Skrevet

Skal jeg bare prøve da? Huff,mye man skal lure på :)

Skrevet

Du skal ikke trekke tilbake forhuden på gutten før han gjør det selv, så ikke du sprekker huden. Vaskingen kan han foreta selv. den dagen forhuden kan dras tilbake.

Skrevet

Haraldri rørt forhden til mine gutter. De er 3 og 10 år.

Skrevet

Du skal ikke. Jeg har 3 sønner og spurt litt om dette hos lege og såt, og beskjeden er klar. Mor og far skal ikke røre, først når barna er så store at de gjør dette selv, skal det gjøres. Normalt rundt 8-10 års alder, for noen senere.

Skrevet

Normalt mellom 3 og 5års alder. For noen senere.

Skrevet

Jeg har en gutt som er stor i dag. Og dette er noe jeg aldri har gjort, fordi en skal ikke gjøre det.

De gjør det selv den dagen de er store nok til det.

Skrevet

Du skal ikke gjøre dette på sønnen din, det skal han gjøre selv. Da kjenner han med en gang når det "butter" og stopper før det blir vondt. Det er ikke vanlig at de klarer det før etter skolealder!

Du lærer ganske enkelt gutten din når han står i dusjen at han skal dra forsiktig tilbake så hodet "titter ut" så han kan vakse/skulle det. Både 7 og 9 åringen min gjør dette selv.

Skrevet

Man skal ikke gjøre det med mindre det blir betent pga. at det ligger noe rusk der som irriterer. Vi måtte gjøre det på to av våre gutter nettopp fordi penis ble betent - den hovnet opp og gjorde skikkelig vondt. Den ene hovnet ikke opp, men var stadig rød og irritert frampå tuppen som han sa.Vi tok ikke tilbake forhuden til den ene gutten fordi det var for trangt, men vi måtte kjøpe øyebadevann som vi sprutet oppi for så å ha på penicillinsalve. Men om alt er normalt skal ikke det være nødvendig før de er så gamle at de kan gjøre det selv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...