Gå til innhold

En ekkel situasjon å havne i...


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Ei god venninne av meg har en datter som er like gammel som min datter, begge er snart 3 år. De er jo bare så bestiser og leker sammen mest mulig på "minst mulig tid" når de er sammen. Idag tok vi en tur på senteret, endte på burgerking hvor de åt mat, lekte på lekerommet og alt gikk som det skulle. Når vi da var ferdige der inne, skulle de hente skoene sine mens vi ryddet bordet. Datteren min kom og jeg satte på sko og når da hun var ferdig så ventet vi et øyeblikk på at hun andre skulle komme med sine sko og vi fikk satt på henne og.

Enden på visa da var at begge to hadde løpt ut av burgerking, vi gikk rundt der inne, ropte på de osv. Gikk til inngangen, tok en ekstra runde inne men fant de ikke. Ser jo fortvilt rundt oss, roper på de og aner jo ikke hvilken retning de løp i :o

Det gikk jo bare noen få men jammen meg lange minutter før vi da fant dem. Bråreaksjonen var jo da at vi var ganske to ganske oppskjørta mødre der da og prøvde å forklare smårollingene at sånn får de ikke lov til. Hvor det da kommer en kjerring bort til oss og begynner å kjefte på oss, at det var vår feil som ikke holdt øye med barna våre! Og hun lekset oss opp, ergo ble hele situasjonen, tonene osv MYE mer aggressivt, barna ble jo stressa, begynte jo å gråte osv. Enda på visa var at jeg sa ganske høylytt til dama at "du trenger ikke blande deg inn i ting du pokkern meg ikke har peiling på!" Da bare rista hu på hodet og gikk...

 

Nå sitter jeg her og kommer nok ikke til å ta med meg datteren min på senteret igjen for dette var en veldig ubehagelig situasjon å havne i og jeg orker ikke tanken på om det skjer igjen. Forøvrig kan det jo nevnes at jeg er 35 uker på vei, venter nr 2 og er jo da litt redusert i mobiliteten... Jeg har sittet i hele kveld og irritert meg egentlig grønn på hu dama, jeg var ikke så sinna på datteren min når hun kom til rette men hu dama helte jo skikkelig bensin på bålet da for å si det sånn...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

herregud, barn forsvinner jo i et par minutter av og til, de stikker jo av, detbetyr ikke at man har mistet HELT kontrollen og at man ikke følger med ! De trenger jo bare at man lukker øyene i TO SEKUNDER før de finner sitt snitt og stikker avgårde, og ukjente som blander seg inn sånn og dømmer slik kan bare drite å dra. Selvfølgelig er det skummelt når barna forsvinner, men de fleste barn - selv når de bare er 3 år - er som regel smarte nok til å ikke finne på noe FARLIG; de løper kanskje å gjemmer seg et sted på senteret, men de blir ikke med fremmede eller løper ut av senteret. Dessuten , på et senter får man som regel mye hjelp til å finne ungene igjen, og selvom de er to stk så vil de etter en liten stund lengte til mamma å begynne å grine, og da kommer noen til å hjelpe til med å finne tilbake! Men selvom de er så små, så er de jo ikke dumme. utspekulerte luringer er de, og skremmer vettet av oss gjør de også - men DUMME - DET er de ikke :) !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He he, 13.54, kjære deg. Treåringer kan gjøre dumme ting. To sekunder kan være mer enn nok og det kan jo skje noe farlig. Det er jo derfor man må eller bør følge med absolutt hele tiden. Noe annet er jo naiv når man er et sted der barna har mulighet til å forsvinne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skjønner egentlig damen godt jeeg når du lar en 2-åring løpe rundt alene på burgerking på et kjøpesenter. Så små barn bør ikke kunne leke i lekerommet uten at du følgger med absolutt hele tiden!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med 7.59.. Folk blander seg inn..

 

her en dag lå jenta mi ute og sov i vogna si. noe hun alltid gjør for hun sover bedre ute. så våknet hun, jeg var på do og gfortet meg å gjøre meg ferdig siden hun gråt.

Plutselig hørte jeg noen banket på terassedøren, da var jeg jo allerede på vei ut og de "snakket til meg" som om jeg ikke hørte ungen og derfor ikke kunne la henne ligge ute og sove.

så ringte det på døra, og der kom det en nabo som også hadde hørt ungen... jeg bare sa "ja, jeg har fått det med meg, hun er våken, det går fint!"

 

hun er over 1 år, hun hadde en halv tåre i ansiktet så ikke noen fare der akkurat.. men jeg slutter ikke å legge henne utfor fordi jheg er redd for at noen skal blande seg inn igjen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner godt at du blir irritert, jeg! Det kan fort skje, og du gjorde det jo ikke med mening og vilje. Drit i dama, og gå på senteret når du vil. Treffer du på et slikt kvalmt kvinnemenneske igjen, sier du bare at hun kan passe sine egne saker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ekkel fordi du (helt berettiget) fikk tilsnakk, eller ekkelt fordi barnet ditt forsvant? Virker faktisk som om du syns det værste var at du fikk kjeft. Merkelig nok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du, dette er en tap-tap situasjon. Dersom barnet løper fra deg, er du en dårlig mor. Men (og denne kjenner jeg godt) dersom du holder barnet i armen, eller gjerne bære det under armen (fordi ungen gjør stadige fluktforsøk) på vei til bilen, ja, da får du jammen meg den samme tilsnakken! Du kan da ikke bare dra med deg barnet på den måten! Eller; Stakkars deg! For en fæl mamma du har som ikke lar deg gå selv!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er GLAD folk blander seg!

Pass på barna dine, så slipper du at folk blir overgitte! De små kunne løpt ut på parkeringsplassen forann biler og det som værre er! Om du ikke klarer spise burger OG passe på de små så får du ta ett valg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte det samme desverre, PrinsesseHengepupp1bo5pp ...

 

Er glad folk blander seg jeg. Hun var nok bare bekymret for ditt barn, er det ikke godt noen bryr seg?!??

 

Men det skjer nok ikke igjen, tror du? Det må ha vært en grusom følelse!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Glad folk blander seg? Dersom noen leter fortvilet etter ungene sine, hjelper jeg dem å lete. Moralske pekefingre kan jeg fint spare til de foreldrene som ikke vet hvor barna er, og som heller ikke bryr seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, så typisk bedreenndeg-dibfitter som skal ha det til at de aldri gjør noe annet enn å se på barna sine hvert sekund, uansett hvor mange det er å passe på og om de samtidig må leite etter sko og annet å ha på ungen:)

Synes det er skikkelig dårlig å plage en mor som leiter etter ungen sin men vissvass for at de selv skal føle seg så perfekte.

 

Neste gang sier du bare "drit og dra, fitte" og overser det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herligfred. Høres ut som en gjeng med utslitte mammaer. SItter dere her og forsvarer at hun ikke følger med barnet sitt på et offentlig sted?! Pytt pytt liksom, nei vet du hva, har man barn SKAL de følges med HVERT sekund. Barnet kunne skada seg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, du blunker vel på ett øye av gangen tenker jeg. Hvordan i alle dager skal du finne barnets klær om du ikke kan trekke til deg øya ett sekund engang?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med at den ene moren passet barna, mens den andre hentet skoene?

Ser ikke grunnen til at de skulle slippe de ut av synet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, om du ikke klarer å følge med hvor barna dine er på et kjøpesenter... her er et tips: BLI HJEMME, eller få noen til å passe barna dine.

Good LUCK! you suck!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke vært i samme situasjon.

 

Men da jeg hadde fått førstemann slet jeg lenge med ammingen. Jeg slet meg så ut for å få det til at legen og helsesøster til slutt sa stopp. Nok var nok.

 

Det var en utrolig tung avgjørelse å ta.

Gjorde ikke saken lettere at jeg to dager senere sitter på kafe og venter på ei venninne. Gir datteren min en flaske mens vi venter, og et godt voksent kvinnemenneske er frekk nok til å komme bort til meg å spørre meg om hvorfor jeg ikke ammer og om ikke jeg visste fordelene ved å amme og om jeg virkelig var så egoistisk at jeg ikke ønsket mitt barn det beste. Jeg ble så paff at jeg sa ingen ting. Begynte å storgråte da venninnen min kom.

 

To uker senere er jeg ute for en lignende situasjon. Nok en person som mener hun har rett til å fortelle meg at amming er så mye bedre osv. Denne gangen var jeg mer forberedt og ga tilbake så det sang. Og det var virkelig deilig å få det ut.

 

Det jeg mener å si med dette er at det finnes ufordragelige mennesker der ute som tror de har noe med hva andre gjør og ikke gjør.

Jeg har lagt det så bak meg at jeg blir ikke sinna når jeg tenker på det lengre. Tenker bare at de må ha noen alvorlige problemer med sin egen selvinsikt når de kan få seg til å gå bort til fremmede mennesker og legge seg oppi. Både når det gjelder min og din situasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ærlig talt, nå får folk lese hva jeg faktisk skriver her da! Vi var i ferd med å forlate BK, skulle bare rydde opp på bordet, ta på sko så gå. Min egen datter hadde fått på seg skoene og vi sendte datter nr 2 for å hente sine sko. Det er da de har løpt forbi skoene til "nr 2" og ut av BK.

Var snakk om noen få sekunder "poff" borte.

Hadde jeg hvertfall gitt blanke f så greit men vi gikk faktisk MED EN GANG og lette etter dem, men de er jo raskere enn lynet og tenker jo ikke stort over hvor fort de løper avgårde.

Og det som var ekkelt med hele situasjonen var jo nettopp at de var borte noen få minutter! Det er jo utrolig hvor mange tanker i alle varianter man får når man står der og ser etter det kjæreste man har! Jeg kan jo ikke være nødt til å måtte ha henne i løpe streng heller for å vite 110% hele tiden at hun ikke går mer enn halvmeter fra meg. Sålenge jeg ser henne og vet hvor hun er så er det greit for meg at hun løper litt rundt omkring, jeg er ikke helt fanatisk heller. Men at frekke nesevise kjerringer åpner kjeften er max provoserende! Hadde det skjedd noe iltert så greit men når vi faktisk kommer de tilrette, alt gikk bra *gudskjelov* så er det rimelig idiotisk av hu å smelle med kjeften!!

 

Hadde jeg slått, banket eller gjort noe annet krakilsk så greit! I sånne situasjoner er det bra at fremmede bryr seg! Men ikke at vi får regelrett kjeft for at barna våre var "løse" i 2-3 minutter mens vi lette etter dem!

Og da setter jeg henne motvillig i vogna får jeg en datter som gråter og har det fælt sånn sett, setter jeg henne i "bånd" kan jeg ikke se for meg at hun er så veldig fornøyd da heller! Og da skal det i tillegg være feil av meg å ha henne løs????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

enkelte folk blander seg inn i ting de ikke har noe med. Jeg var ute på lekeplassen med ungene mine isted, som ligger 5 minutter unna. Jeg gikk hjem 17.30, ungene satt i søskenvognen. Det er ikke fortau ved veien, så jeg gikk på høyre side av veien, det kom en bil mot meg som kjørte på venstre side av veien. Idioten stopper, åpner vinduet og bjeffer til meg at neste gang jeg går ut må jeg ta på reflex for han klarte ikke å se meg. Jævla idioten burde ikke kjøre bil. Har 3 reflexer på vognen, en på hver side og en midt på vognen. Klarer han ikke å se det burde han ikke kjøre bil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjefte var det ikke noen grunn til, men at han stoppet og ba deg ta på refleks når han ikke så deg der du gikk på gal side av vegen (med mindre du bor i et land med venstrekjøring) var veldig bra. Om du har refleks virker de tydligvis ikke. Det er skremmende hvor vanskelig det er å se folk i mørket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg hadde akkurat kommet ned til veien, var på vei bort til overgangsfeltet for å gå over til venstre side av veien. Refleksene virker utmerket, kjøpte de igår og måtte prøve når jeg kom hjem isted. I tillegg er det lys i veien og så mørk var det ikke ute. Tror nok den idioten trenger briller!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...