Gå til innhold

Gjeldsanering??


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Noen som kjenner noen som har vært borti dette?

 

Sambo har gått på en smell (for mye gjeld i forhold til inntekt, og tok kontakt med en sånn gjeldsforhandler man finner på nett. Han sa at det ikke var noe å gjøre pga for lav inntekt.

Så nå tenker mannen på gjeldsanering...

 

Men hva da med meg og barna vi har sammen?

Blir vi liknet sammen? Og hvor labert må vi evnt leve de neste 5åra?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Anbefaler egentlig å ordne opp selv uten gjeldsordning.. Ring og avtal og prut med inkassoselskapene selv. Og ordne med betalingsavtaler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er under gjeldsanerig :) For oss så var det helt klart den beste løsningen da det hadde gått såpass langt. Det er mannen som tar seg av alt det økonomiske, så jeg har ikke oversikt over hvor mye vi betaler. Men mannen får vel utbetalt ca 20 000,- mnd og etter husleie på 7000,- og betaling av gjelden har han igjen ca 3-4000. Jeg får utbetalt ca 16 500,- og dette går telefonregninger, mat, bil, forsikringer ol :) Vi klarer oss egentlig veldig bra sånn som det er nå. Vi hadde aldri i verden klart oss om vi ikke hadde fått gjeldsanering.

Nå har vi vært i husbanken, og skal tilogmed få lån til å kjøpe oss hus!! :) Kjempebra at noen hjelper de som sitter dårlig i det :)

Har hatt det i 1,5 år av 5år nå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min samboer har dette. Går inn i det siste året nå. Om 1 år er han gjeldsfri :):):)

Av pengene han tjener får han bare utbetalt 8000 (da er halve husleien betalt). Jeg tjener ca 16000 netto i mnd + 2 barnetrygder (vi har to barn) så da har vi en samlet inntekt på ca 26000. Vi har det trangt, men klarer oss fint. Og ungene får det de trenger. Min samboer har blitt superøkonomisk, så dette har virkelig vært en nyttig lærepenge. Egentlig er det litt gøy også. Vi kommer nok til å føle oss kjempe rike når han går opp til full inntekt igjen, selv om vi også da ikke vil ha flere penger enn en gjennomsnittet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, akkurat det gleder vi oss til også - kommer til å bli en stor omveltning for oss å ha normal inntekt igjen :D Nå bruker vi kun penger på nødvendige ting. Hvis vi skal ut å spise så må vi sette av 200,- hver måned å spare opp feks. Men det går absolutt veldig bra likevel syns jeg :) Kunne vært mye verre.

 

Hilsen anonym som er 1,5år ut i gjeldsaneringen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært i samme situasjon og det jeg gjorde var at jeg tok kontakt med alle jeg skyldte penger. Fikk satt opp betalingsavtaler, som både jeg og dem kunne leve med, jeg fikk nedsatt beløpene og hos noen fikk jeg strøket rentene.

Har betalt på dette i 2år og er ferdig om en måned. Veldig deilig!

 

Så jeg ville forsøkt å ordne opp selv før dere søker om gjeldssanering/gjeldsordning

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Anonym 09:51

 

Kan jeg få lov til å spørre hvor mye gjeld dere hadde når aneringa ble innfridd?

Og får dere lov å ha bil?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere tar kontakt med NAV (sosialkontoret) og får samtale med gjeldsrådgiver.

 

Dere må leve på sifo-budsjett og det er slettes ikke så galt, men absolutt ikke ekstragavant.

 

Det er det minste man må kunne bidra med når man har tullet det til. Husk at det er vi andre som på en måte bærer byrden når dere får gjeldssanering.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen :)

Vi hadde gjeld på over 2,5mill ca. Vi får lov til å ha bil, men har ikke hatt det foreløpig under gjeldsaneringen. Kommer til å kjøpe bil om 1 år tenker jeg :) Tungvint å ha barn uten bil :)

Lykke til!

 

Anonym 0951

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hva da om vi har mindre i inntekt enn sifo budsjettet da?

Vi lever faktisk myyye billigere enn det der... dvs at da har vi jo ikke noe å betale gjeld ned med :S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle mennesker skal sitte igjen med litt å leve av, er et minstekrav. Så hvis dere feks kun har tusen kroner mer enn det som er minstekravet, så skal dere bare betale disse tusen kronene. Jeg ville tatt en telefon til namsmann å forhørt meg, så får dere iallefall vite litt hvordan det ligger an :) Masse lykke til!

 

Hilsen anonym som har svart flere ganger tidligere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...