Gjest Skrevet 30. oktober 2010 #1 Skrevet 30. oktober 2010 Satt og jobbet med utstillingen samboeren min og jeg skal ha snart, det var helt stille i huset og jeg konsentrerte meg ganske hardt. Plutselig går Babysensealarmen til minstemann! Jeg kastet fra meg laptopen, snublet i strømledningen og løp som en galning inn på rommet hans. Der lå han forskrekket i feil ende av senga, heldigvis i beste velgående. Fyttirakker´n, hjertet holdt jo på å dunke ut av brystet mitt etterpå! Fint å få bekreftet at den virker som den skal altså, men å skremme meg på den måten da? Dårlig gjort! Veslegutten har blitt fryktelig aktiv i det siste, så imorgen blir den andre sensorplata lagt på plass, for å si det slik.
NormaJean Skrevet 30. oktober 2010 #2 Skrevet 30. oktober 2010 Oj oj, skjønner at det er skummelt! Kjenner følelsen godt, ikke at vi har slik sensor, men lillegutt sin pust er slik at jeg hører raspingen hele natten igjennom! Ett par ganger har det vært helt stille, herregud, har våknet med hjertet i halsen og hoppet ut av senga! Men er alltid ok, bare lillemann som har lyst til å puste som ett normalt barn en liten stund;-)
stearin Skrevet 30. oktober 2010 #3 Skrevet 30. oktober 2010 Hm, hva er det dere snakker om? Og hvilken sensor?
De to sjarmtrolla og guttspira Skrevet 31. oktober 2010 #4 Skrevet 31. oktober 2010 Uff, ikke moro. Ikke lett når man må bruke slik sensor. Håper babyen din ikke plages mye med pustestopp! Skummelt, men bra det finst hjelpemidler for de små babyene som trenger det!
Gjest Skrevet 31. oktober 2010 #5 Skrevet 31. oktober 2010 Lillebror trenger det egentlig ikke, men siden eldstemann har vært så masse syk, så synes jeg det er en ekstra trygghet å ha den alarmen. Sov aldri når eldstemann var baby, så tror den har hjulpet meg til å sove litt bedre denne gangen. Og Normajean; skjønner godt at du hopper opp da! Var sånn når eldstemann for en gangs skyld sov litt godt; da lå jeg jo våken og var redd det var noe galt! Hehe!
De to sjarmtrolla og guttspira Skrevet 31. oktober 2010 #6 Skrevet 31. oktober 2010 Skjønner, for jeg hadde aldri kjøpt en slik bare for å føle en trygghet ekstra. Men da hadde du den jo allerede hjemme. Har heldigvis aldri hatt det problemet. Sover alltid godt, men våkner selvsagt med en gang ungene ville ha mat på natten Man blir vell litt ekstra bekymret når førstemann var syk også! Bra at du ser at den virker da
Gjest Skrevet 31. oktober 2010 #7 Skrevet 31. oktober 2010 Eldstemann hadde pustestopp om natten og store søvnvansker, så når minstemann viste seg å være en sovebaby, så har det vært veldig greit å ha den så jeg faktisk kan roe meg ned og sove når han sover. Når man er vant til en som ikke sover, er det jo litt rart å få en som er rolig om natten. Jeg er hvertfall glad jeg kjøpte den, og at jeg har hatt den ekstra tryggheten. Var skummelt med falsk alarm ja, men greit å se at den funker likevel! Hehe. Blir nok til at vi kutter den ut etterhvert nå som han begynner å bli stor, og vi vet jo at han er helt frisk!
NormaJean Skrevet 31. oktober 2010 #8 Skrevet 31. oktober 2010 Hva koster disse greiene? Nå farer det inn på sykehuset denne uken og de skal sjekke lungefunksjonen! Er litt stresset fordi den sykdommen de tror det er har jeg nå lest er ofte assosiert med SIDS (krybbedød) og ja, jeg bør ikke lese på nett før sykehusene har bestemt seg for hva det er, men slik går det når man får skumle brev i posten;-p
plastblomst♀♂♂ Skrevet 31. oktober 2010 #9 Skrevet 31. oktober 2010 Vår pustealarm gikk også midt på natten for noen uker siden. Kjempeekkelt! Minste vår på 5 måneder må på en eller anne måte ha havnet helt på siden i sengen og utenfor. Vi bruker pustealarm fordi han bare vil sove på magen. Vi kjøpte det da mellomste var baby, han var også en magesover.. Bestilte det forresten på nettet, men husker ikke hvor.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå