Gå til innhold

Kan noen fortelle den minste lille frøkna at det IKKE er farlig å legge seg til å og sove om kvelden?


Anne-B.

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Uff stakkare, føler med deg. Jeg synes også barna kunne oppskatte gleden ved å sove litt om morgenen i helgene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tackar. Jeg er jo egentlig slik selv, en nattens dronning, som min mor ynder å kalle meg. Forøvrig har hun alltid sagt at lunta blir lenger, jo flere barn du får. Jeg kjenner meg ikke igjen i dét.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Greit nok å være nattens dronning, men når man må være både helt om natten og om dagen så blir det vanskelig. Håper lille frøken din behager å sove i tide snart!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest amandine

Kan noen da i samme slengen hviske kamikaze edition på 2 år en liten greie om at halv fem er natt? Faens vintertid.

Så fint å se dere alle!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lest noen gode bøker i det siste? Jeg har pløyd gjennom 6 av Damenes detektivbyrå nr. 1 på sengekanten de siste tre ukene. Skal begynne på en biogrfi om Karl Johan når jeg er ferdig med serien, og så tre bøker av Paasilinna etter det. Det er i all fall en positiv ting med søvnløsheten hennes. Damen på biblioteket forstod situasjonen min og gav meg to måneders lånetid. Det var snilt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sug lut

Ja, leste Welcome to the world, baby girl - husker ikke forfatter, Fanny ett eller annet, den er nok godt egnet til oppsplitta lesing mellom legging, legging, pupping, skift, raping, legging og legging, har småepisodisk struktur og er småtrivelig og til tider innsiktsfull og underholdende om ikke fullkommen. Og Lawrence Rees, Nazistene. Ellers bare fag. Ellers igjen har jeg drukna i alt det andre, får lese mer i neste liv, leser bare om igjen ting jeg alltid liker så jeg slipper å bli irritert og slipper å lese hele. Og tegneserier - anbefaler Fables. Damenes detektivbyrå er kjempesøte.

 

Baby er nuss. Jeg fikk en ekstremrykning i livmora her i forrige uke, selv om jeg def ikke skal gjøre det igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Notert. Jeg har bestemt meg for å lese skjønnlitteratur på denne siden av nyttår, og fag etter.

 

Frøken Gaular og mamsen kom fram til et kompromiss i kveld. Man får lov til å være våken om man ikke hyler, og nå sitter hun og smiler bredt med to tenner og ser Maestro.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ah, Maestro må jo være et genialt program for babyer! Ta det opp og ha til en annen annledning :-)

 

Sliter selv med en 2 åring som plutselig har begynt å bli redd hvis hun våkner ila natten og må bare ha en mammakos. Pappa duger sef ikke, er det fordi han har skjeggstubber? Og hvis jeg anlegger skjegg, kan jeg få sove da?...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest amandine

Etter halloweenfeiring i går våknet minste-vill kl 23 og ville bare være med mamma... Jada. Opp i armkroken, inn i bingen. Mamma snur ryggen til og prøver å sove.

Minste-vill krafser mamma på ryggen.

Mamma prøver standhaftig å sove.

Minste-vill sovner.

Mamma våkner kl 3 og er STIV i ryggen.

Må snu seg.

Blir da liggende med ansikt mot minste-vill, og minste-vill begynner umiddelbart krafsing.

Mamma prøver fortvilet å holde småknipende 2 år gamle hender unna brystvorter.

Minste-vill jobber hardt med å skvise 2 år gamle hender inn under mammas hender for å få tak i brystvorter.

Mamma freser " Ikke knip!"

Minste-vill svarer med å knipe godt tak og i tillegg sparke litt, samt dra litt i mammas myke hår.

Mamma prøver å snu seg bort men har fremdeles alt for vondt i ryggen og må kapitulere.

Mamma står opp kl 6, trøtt i trynet, med kloremerker på brystet og stiv rygg.

Og det verste? MANNEN MIN SOVER INTETANENDE HELE NATTEN!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

he, he, det verste i mitt tilfelle er at mannen sover like dårlig... Så i tilleg til at jeg er sur og uopplagt dagen etterpå, så er jaggu han værre!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, kjenner meg igjen i puppekliping og støl kropp. Til tider har vi alle tre i senga, husrom, hjerterom osv. Det er jo å be om søvnproblemer, men det er litt vondt å avvise dem.

 

Maestro er et ganske fint program for en på 5 mnd som ikke vil sove. Hun smilte og lo, og dirigerte i (u)takt.

 

Jeg har forresten møtt FInn Schjøll, gitt ham komplimenter for et par nydelige blå briller, og fått kompliment tilbake for et fargerikt vesen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...