Gå til innhold

Er 800 000 - 900 000 i inntekt (før skatt) virkelig mye i samlet inntekt for 2 personer?!


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Vi har ikke problemer med å få lån da mannen min kjøpte sitt første hus som 19åring og solgte dette med overskudd, vi har sparekonto for å si det slik, men den rører vi ikke:)

hehe jeg tjener dårlig? jeg tjener jo ikke, har trygd:)

kommer nok aldri til å tjene mye, liker best å være hjemme:)

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi har en samlet inntekt på ca 600.000,- og har 2,25 mill i gjeld.

 

Har jo ikke flust med penger akkurat, men klarer oss greit. Mannen min tjener 400.000,- og jeg tjener 200.000,- på min deltidsjobb. Har to biler og båt, men ingen gjeld utover flexilånet på 2,25.

 

Vi har verdier for mye mer enn vi har i gjeld, huset er vel verdt drøye 3 mill, bilene til sammen ca 500.000,- og båten nærmere 100.000,- Jeg kunne valgt å jobbe full tid, vi kunne hatt mindre hus eller eldre biler, men vi klarer oss greit som det er i dag.

 

Utenlandstuer, middager ute, festing, dyre merkeklær osv har vi prioritert bort da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19:24. Du skriver: "Den totale inntekten til begge to blir ganget med 3 og den summen du får er max lånesum.

Dvs at dere som har 900 kan betjene lån opp til 2,7 mill."

 

Dette er ingen absolutt sannhet, 19:24. Hvis du leser Dine Penger, så står det her:

 

"Å låne 2-3 ganger inntekten, som det ble hevdet i «gamle» dager, er ikke nødvendigvis retningsgivende lenger. Tjener du lite, tåler du ikke å låne tre ganger inntekten.

 

Men har du høyere inntekt kan du greit betjene mer enn tregangen fordi grunnkostnadene for å leve er ganske felles. Det betyr at de med høy inntekt kan bruke mer av pengene til lån og avdrag." Her er linken:

http://www.vg.no/dinepenger/artikkel.php?artid=10034324

 

 

Personlig så har vi samlet inntekt på litt over 900 000. Det kjennes gjennomsnittelig blant vår omgangskrets (stort sett akademikere på mellomledernivå). Vi har 2.9 mill i gjeld. Huset er verd 5 mill og vi har to gjennomsnittelige biler, uten gjeld. To barn, en i skole/sfo og en i bhg. Vi handler klær på HM, mat på Rema 1000 og ferierer i familiens hytte eller småturer. Har ikke GOD råd, men har heller ingen grunn til å klage.

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vi har nesten 700 000 i inntekt.. har lån på 2 mill.. jeg synes vi har det bra jeg.. ny bil har vi å.. drar på feri når vi ønsker det.. og klarer å spare en del pr mnd.. tenker ikke så mye over hva ting koster når jeg skal handle mat heller.. jeg vet ikke jeg.. er det lite vi har?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg satt det litt på spissen, selvfølgelig må de aldri sulte. De har inntekt på over 3 mill i året og en god del går til investering.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...