Gå til innhold

Er 800 000 - 900 000 i inntekt (før skatt) virkelig mye i samlet inntekt for 2 personer?!


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Altså her i huset har vi en samlet inntekt på 900 000 kr før skatt i løpet av et år.

Ja min mann tjener 800 000 kr av de pengene så han har vel en litt høy inntekt kanskje i forhold til vanlig gjennomsnitt.

Jeg for bare ca 120 000 kr før skatt i året da jeg får trygd , men skal etter planen i arbeid neste år men da bare 50 % så tror ikke jeg får mer inntekt enn trygden gir meg uansett...

 

Men tenker at 900 000 kr ikke er veldig mye når du har ett lån på 2.5 millioner.

Ja hadde vi vært gjeldfrie eller hatt 1 mil i lån så tror jeg vi kunne brukt penger på en annen måte..

For all del vi er langt i fra fattige..men vi sløser ikke, handler billig osv...

Reiser jo på ferie hvert år å spiser ute en del men er langt i fra velstående vil jeg si..

 

Hvor mye er normalt å ha i inntekt da hvis du har et lån på 2.5 - 3 mill??

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jo, det er veldig mye. Og hvorfor velger dere å ha så mye i lån?

 

Deres inntekt, deres valg, deres lån... see????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer egentlig litt på det selv. Har mange forholdsvis nyetablerte familier rundt oss, nytt boligfelt og da er prislappen på hus rundt 2,5 mill. Så har mange 2 fine nye (sikre) biler i tillegg som de neppe har betalt kontant. Litt studielån og vips har man over 3. Har de arvet alle sammen? Kan da ikke være at alle tjener over 1 million med helt allminnlig jobb?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For her i byen koster et greit hus med plass med 3 soverom 3 millioner og oppover!

Vi kjøpte et rekkehus får 2.2. mill...pusset opp litt og har vel ca 2.5 mill i lån, dette var 4 år siden..

Nå er huset verdt 3.5 mill...

Vi kunne jo flyttet på landet, tenkt tanken..men jeg har jo alt her...så ja vi bor dyrt..men det gjør de fleste her

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi har ikke arvet noe iallefall...

Og vi har kun en bil som vi betalte 300 000 kr får...men tok innbytte så har da 100 000 igjen på den

HI

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det er ikke mye når det er snakk om total inntekt. Det er vel litt over gjennomsnittet, men veldig mye er det ikke. Men jeg ville ikke hatt så mye gjeld som dere. Vi har ca 1,1mill i samlet inntekt og har ca 2,5mill i gjeld (inkl huslån, billån og studiegjeld). Jeg vil si vi har god råd, men vi kan ikke bruke uendelig med penger på akkurat hva vi vil. Samtidig har vi råd til at jeg går en stund i ulønnet permisjon nå i forbindelse med at vi har fått barn, vi skal på en dyr utenlandstur i vinter (men det er tre år siden forrige utenlandstur som gikk lengre enn til sverige), vi har et fint hus og en bil som er passe stor og forholdsvis ny. Vi kan også spise ute når vi vil.

 

Det er jo uansett snakk om å prioritere i forhold til hvor mye penger man har. Hvis vi hadde vært opptatt av å ha de riktige merkene på klær, feks, så ville jo det tatt en mye større del av budsjettet vårt enn når vi er fornøyd med H&M osv. Det samme med innbo til huset, vi har fortsatt de fleste av ikeamøblene vi kjøpte når vi flyttet sammen for nesten 10 år siden, så vi har ikke store utgifter der heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har ca 850 000 før skatt, mannen jobber fullt og jeg jobber deltid + studerer deltid.

Vi har lån på ca 2.7 og lever ganske nøkternt. Ingen dyre biler eller luksusferier. Feriene våre involverer stort sett en bil og et telt.

Huset koster ganske mye, men for oss så er det viktig med et stort og fint hjem som vi skal ha i mange, mange år fremover. Viktigere enn dyre biler, ferier og shopping.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja samme her 23.21...vi handler også billige klær osv, men jeg har alltid vært slik da, har aldri forstått vitsen med å handle merke klær..så det hadde vi nok ikke gjort uansett.

Men hvis jeg får meg en god jobb så vil vi jo få over 1mill i inntekt..men jeg vil heller ikke jobbe så mye med små barn, men skjønner jo at jeg er heldig så har en mann med så god inntekt får hadde vel aldri klart meg hvis ikke...

Vi prater om å selge nå...kunne tenkt meg å kjøpe et hus til 2 mill..å håper at vi får solgt vårt til 3.5 da...men..tiden får vise...er ikke bare bare å flytte!

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som en fett lønning for oss fattige studenter. Foreldrene mine midt i 50åra hadde sikkert følt at de må sulte snart. Kommer litt an på hvor man står i livet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi har vel 800 000 ca. Og synes egentlig ikke det er kjempemye. Jeg kunne godt tjent litt mer enn mine 350 000 synes jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja,jeg synes det... Er født og (merkelig nok?) oppvokst med to fattige foreldre. En periode fikk vi også penger ifra sosialen (som det het på den tiden).

Selv har jeg fått meg utdannelse,og har 50% fast jobb + at jeg jobber ekstra. Har utbetalt ca.15 000 hver mnd,noe jeg synes er MYE! Når gubben er ferdig utdannet,vil han ha utbetalt ca.25 000 i "begynnerlønn",og det er iallefall MYE! Vi ønsker oss hus begge to, på landet, gjerne et som vi kan pusse opp litt selv. Så tror ikke vi kommer til å betale så veldig mye over 1mill for det - når den tid kommer.

 

I mine ører er lån på 2-3mill helt uvirkelig! Men,med den inntekta jeg har,så er det vel akkurat det det også er. Kunne ikke tenkt meg å bosette meg midt i byen heller,med mas og tjas rundt husveggen hele tiden! Skjønner ikke folk som vil det heller - og betaler såååå mye for det!

 

Unasett...ja,to inntekter på 8-900 000 er mye!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei det er ikke mye. Vi har inntekt på ca 1 million og jeg tjener 400 000 så ganske jevnt. Har lån på 2 mill men har en solid egenkapital på huset vårt så ingen krise det.. har to biler og hytte, men strør ikke om oss med penger. Handler klær til barna (og meg selv) på Hm o.l. .men tar oss råd til en bra ferietur en gang i året. Ellers er alt "normalt". ingen fancye møbler, spa-behandlinger... hehe, eller dyre utskeielser. Som en nevnte her, kommer jo an på hvor man er i livet. Da jeg var student levde jeg for omtrendt ingenting, men nå når vi er "veletablerte" er det vel helt normalt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spørs hva du mener med mye det. I verdenssammenheng så er det veldig mye, i norge er det helt midt på treet.

I 2009 var gjennomsnittslønnen for fulltidsansatte på 433 000

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om foreldrene dine hadde følt at de hadde sultet med en slik lønning så må de ha brukt pengene sine utrolig dårlig opp gjennom livet.

 

Har de virkelig så mye utgifter når de er blitt godt voksne, at dette er lite, må de ha utrolig dårlig økonomisk sans.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke mye, men dere betaler nok litt mer i skatt kanskje enn dem som tjener 450 hver. Vi har 500 hver og syns ikke det er mye. Det er nok, men man trenger det jo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har omtrent det samme totalt. Omtrent halvparten hver tjener vi.

 

Vi har mye mer lån, men har leieboere som betaler det meste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har samlet inntekt på 1,3 mill, huslån på 3.2, billån på en halv mill. Syns vi har veldig god råd, tross mye gjeld. Kan kjøpe meg jakke til 3000 uten å blunke, osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når mannen din alene står for 800 så tjener jo han bra og du dårlig.

Den totale inntekten til begge to blir ganget med 3 og den summen du får er max lånesum.

 

Dvs at dere som har 900 kan betjene lån opp til 2,7 mill.

 

Vi har total inntekt i underkant av 900, jeg tjener 320 og han 550 og vi har lån på 1.5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...