Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2010 #1 Skrevet 30. oktober 2010 at de so føder for tidlig, litt oftere har depresjon og/eller angst.. Stemte det for deg??
Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2010 #2 Skrevet 30. oktober 2010 Fødte en uke før termin, så vet ikke helt om det var for tidlig? Men hadde nok en lettere form for depresjon ja, masse barseltårer.
Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2010 #3 Skrevet 30. oktober 2010 Jeg er plaget med angst og depresjon. Jeg ble satt igang to uker over termin.
Gjest Skrevet 30. oktober 2010 #4 Skrevet 30. oktober 2010 Jeg fødte 8 dager før termin og har ikke hatt depresjon eller angst. Hadde trøbbel med amming, men det viste seg å være et gjennomgangstema for kvinner i min familie. Litt rart at en jordmor sier slike ting. Hadde hun statistikk å vise til?
Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2010 #5 Skrevet 30. oktober 2010 Jeg fødte en mnd for tidlig. KS. Hadde det topp, og har det fremdeles 5 mnd etterpå. Alt er helt fantastisk. Jævli trøtt da
Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2010 #6 Skrevet 30. oktober 2010 Jeg fikk 2 uker før tiden med eldste, slet mye med angst i svangerskapet..men sliter ikke eller med angst Har uansett ingen tro på den teorien, noen føder bare før tiden, er "typen" til det.
Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2010 #7 Skrevet 30. oktober 2010 altså var kun i svangerskapet jeg slet med angst, slet ikke med angst 2 gang og fødte 3 dager før
Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2010 #8 Skrevet 30. oktober 2010 Jeg fødte 4 uker for tidlig- Og ja, jeg har nok hatt en mild form for depresjon opp til et år etter babyen var født. Hadde vanskelig for å føle noe annet enn slit og ork overfor babyen min. Nå er han 16 mnd og følelsene mine for ham har gradvis kommet ordentlig fram nå, i løpet av noen måneder. Endelig føler jeg at jeg er ordentlig glad i ham. Det har vært veldig vanskelig. Så dere som føler det på samme måte, søk hjelp, det gjorde ikke jeg, og det varte så alt for lenge!! Har også angst for å ikke være en god nok mor. Tenker på dette flere ganger om dagen. Jeg tror dette har litt med at man ikke får forberedt seg ordentlig før babyen kommer. Ting er ikke ordentlig på plass og instillinga er at babyen ikke kommer på en god stund.
Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2010 #9 Skrevet 30. oktober 2010 Det blir feil å alltid tro på jordmødre/ helsesøstre. De har ulike meninger,akkurat som deg og meg. Og fytti rakker`n så mye rart jeg har hørt fra denne yrkesgruppen.
Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2010 #10 Skrevet 30. oktober 2010 Ble satt igang 1 mnd før termin pga svangerskapsforgiftning, slet med angst i 6 mnd.
Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2010 #11 Skrevet 30. oktober 2010 jeg hadde svangerskapsdepresjon. fødte 3 dager over termin.
Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2010 #12 Skrevet 30. oktober 2010 Nr 1: født på termin, skikkelig depresjon... Nr 2: født 4 uker for termin, null depresjon og synes alt er myyyye bedre denne gangen.
Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2010 #13 Skrevet 30. oktober 2010 Jeg har slitt med angst og depresjon,men var helt frisk for det under svangerskapet da... Gikk nesten to uker på overtid,før'n bestemte seg for å komme ut
Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2010 #14 Skrevet 30. oktober 2010 Haste-KS 9 uker før termin. FIkk ikke se bebis på 2 døgn og alt for lite de første dagene pga. egen form. Var mye plaget av å ikke ha klart å fullføre svangerskapet, ble helt ute av meg når bebis gråt fordi h*n egentlig skulle vært trygt inni magen og ikke ute i en verden som jeg så på som et helvete for en så liten en. Hadde også ammeproblemer og veldig krevende bebis i flere måneder. Det var tøft, og jeg var nok litt deprimert, men ikke i en grad som satte barnet i fare.
Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2010 #15 Skrevet 30. oktober 2010 Det jordmor sa er riktig, men tror det da dreier seg om alvorlige depresjoner og ikke bare nedtrykthet.
Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2010 #16 Skrevet 31. oktober 2010 jeg fødte 10 dager før termin. Hadde barseltårer i de grader i 2 uker etter fødsel... gikk helt over da baby var 2,5 mnd.
Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2010 #17 Skrevet 31. oktober 2010 Hadde moderat depresjon og fødte på overtid
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå