Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2010 #1 Skrevet 30. oktober 2010 Er så lei av barbering og diverse kremer. Har lyst til å vokse meg. Hvor raskt får du stubber/nye hår? Hvis jeg skal noe spesielt, hvor lenge før bør man vokse seg? et par dager før? Noen andre tips å komme med til en nybegynner?
Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2010 #2 Skrevet 30. oktober 2010 Jeg snakker om salongvoksing altså..
Anonym bruker Skrevet 4. november 2010 #4 Skrevet 4. november 2010 Det er forskjellig fra person til person hvor lang tid det tar før hårene vokser ut igjen etter voksing, dette fordi hår befinner seg i ulike vekstfaser til en hver tid. Du kan regne med at det kan ta alt fra 1-2 uker før du kjenner antydning til hår, som regel vil man ha behov for voksing igjen etter 3-4 uker. Dersom du skal noe spesielt ville jeg anbefalt deg å vokse deg to dager i forveien. Når man vokser hår bør man holde seg unna solarium, bad (i svømmehall ol.), trange klær, parfymerte produkter osv. for å unngå betennelse i hårsekkene som lett oppstår etter voksing. Et tips som kan hjelpe på etter at du har vokset (dette er snakk om noen dager etter voksing) er å peele områdene du har vokset for å unngå betennelse i hårsekkene. Betennelse oppstår gjerne når hudlag vokser over hårsekken og blokkerer for hårene som ligger der, ved peeling vil man kunne skrubbe vekk dette tynne hudlaget og man vil forebygge mot betennelse. Håper du fikk svar på spørsmålene dine. Lykke til! Mh Hudpleier
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå