Gå til innhold

Jeg er så mislykket...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har alltid vært en stor jente, og er det fremdeles.. I januar i år prøvde jeg å slanke meg, og det så ut som om det gikk veldig fint. På 3 mnd gikk jeg ned 20 kg, men det sa det pang. Jeg begynte å spise samme gamle dritten, og nå har jeg lagt på meg alle kiloene igjen.. Jeg kjenner på kroppen at alt er mye vanskligere enn før, og det er ikke noe gøy. Jeg bestemte meg på torsdag for at jeg skulle begynne på Grete Roede igjen, bakte sunne brød til dagen etterpå, la meg i sengen, og gledde meg til å stå opp, og starte på nytt. Men hva gjorde jeg? JO, sto opp, spiste sjokolade, chips og brus til frokost. Faktisk. Jeg har så utrolig lyst å være slank, dere ANER ikke, men jeg klarer det jo ikke. Selvdisiplin eiger jeg ikke, så jeg vet virkelig ikke hvordan dette skal gå.. Har også funnet ut fra før at Grete Roede kan jeg ikke gå på, det er for dyrt for meg. Faktisk.. Hva skal jeg gjøre? Trenger hjelp...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tror ingenting på at du er mislykket. Du er IKKE mislykket for du har klart det før og du kan klare det igjen!:-)

Hva om du tar kontakt med fastlegen din og ber om hjelp? Kanskje du har en venninne eller to som du kan gå tur med eller trene sammen med. Det hjelper ofte å være flere sammen som drar lasset.

Du vet at du kan og jeg vet at du kan!! Så stå på og ikke gi tapt. Masse lykke til!!

Skrevet

For all del ikke spør om råd her inne, er så mange som bare vil dra deg ennå lengre ned.

Finn heller en god venninne til å hjelpe deg. Sett deg ett mål og hold det.

Skrevet

Jeg har gått ned 16 kilo på 2 år nå(å holder vekta, bortsett fra denne graviditeten da hvor jeg selvsagt legger på meg litt igjen), og mitt råd til deg er følgende:

nr 1: BESTEM DEG!

nr 2: Bytt ut brødskiver med grovt knekkebrød (Enkelt!!) Kjør på med lette smøreøster med tomat oppå f.eks. Det er faktisk kjempeGODT :)

nr 3: Spis rent kjøtt(fugl/fisk/svin/okse) masse salat og mindre poteter/ris til middag.

nr 4: TREN!! Ett par ganger (helst 3) i uka gjør susen. (Eg LOVE deg!!!)

nr 5: Spis frukt. Selv om du egentlig ikke har lyst på det eplet der og da, så kan det ene eplet der faktisk være med på å stagge søthungeren som måtte komme snkiende om ettermiddagen.

Dersom du gidde å gjør dessa forandringane i livet ditt, å ikkje forvente å gå ned 20 kg å 3 mnd(det er ikke sunt!) så kan jeg LOVE deg en gradvis vektreduksjon, bedre kondis, bedre helse, bedre selvbilde og bedre liv!! Trikse e barra at du må BESTEMMA deg for at du e drittleie av kroppen og livsstilen din(dersom det e det du e), å ikkje gi opp når du sprekker i sjokoladeskåla. Alle sprikke innimellom, å eg personlig hadde ikkje klart å leva uten sjokolade;)

Ikkje TENK på det, bare GJØR det! Full opp kjøkkenet med frukt og grønt og fullkorn og bytt ut foredla varer som kjøttdeiger, pasta osv., med `the real thing`, det kroppen din faktisk VIL HA!

Å lykke lykke te! <3

Skrevet

Du er slettes ikke mislykket, men du sliter litt med å være konsekvent. Du har bevist overfor deg selv at du greier å gå ned. Det er jo kjempe bra. og det greier du en gang til! tenker at det viktigste for deg er heller å gå på et oppfølgingskurs hos grete rode etter at du har gått ned slik at du får støtte til å opprettholde den vekten du har etter at du har gått ned.

Klart du greier det.Men du må bestemme deg for det!!! og det er vanskelig. belive me, I know. Men det er KUN DU som kan gjøre noe med det. KUN DU som styrer livet ditt. Og det må du gå 100 % inn for.

Det jeg gjorde for ikke å spise mer godis var å vedde med sønnen min, dersom jeg spiste godis ila 2009 skulle han få 5000 kroner. Jeg hadde ikke råd til å gi han 5000, kunne ikke lyve overfor sønnen min så spise i smug var uaktuelt. Dermed så sluttet jeg helt å spise godis. :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...