stearin Skrevet 30. oktober 2010 #1 Skrevet 30. oktober 2010 I begynnelsen tok jeg bilder hver dag.. Kun noen dager kameraet ikke var oppe. Nå kan det gå en uke eller mer før jeg tar bilder, men når jeg først begynner så stopper jeg ikke. Bruker å bli lat å ta bilder nå batteriet på kameraet tar slutt, da går det mange dager før jeg bytter ut:P
Raych Skrevet 30. oktober 2010 #2 Skrevet 30. oktober 2010 Tar bilder hele tiden:) Tar mange tusen i året, så det er vanskelig å velge ut de som skal inn i album, hehe:)
petite fleur Skrevet 30. oktober 2010 #3 Skrevet 30. oktober 2010 Tar veldig mye bilder av guttene, har alltid kameraet i nærheten. Har begynt å bli flinkere å slette bilder, velger de fineste og sletter resten.
Fisk med CV Skrevet 30. oktober 2010 #4 Skrevet 30. oktober 2010 Det er ikke mange dager de fire siste årene at kameraet ikke har vært oppe. Jeg dokumenterer det meste i form av bilder, og tenker at man ikke kan få for mange av de
stearin Skrevet 30. oktober 2010 Forfatter #5 Skrevet 30. oktober 2010 Ja, siden vi har så flotte muligheter som lagring på cd, minnekort, usb-penn osv. så er det bedre å ha for mye enn for lite:) Må bli flinkere å ta bilder når vi er ute på "opplevelser", med det mener jeg trilleturer foreløpig
mpb♥ Skrevet 30. oktober 2010 #6 Skrevet 30. oktober 2010 Jeg tok nok flere bilder i begynnelsen enn jeg gjør nå, men jeg tar fortsatt mange bilder. Og nå klarer tassen å ta bilder selv, og det er jo også veldig moro )
camilla^ Skrevet 31. oktober 2010 #7 Skrevet 31. oktober 2010 Tok mer blinder når de var små, men tar masse bilder enda. Det går også veldig i perioder, men kamera ligger fremme så det er lett å ta det med seg. Kamera trenger en fornyelse også, når det ryker av det hver gang man bruker blitz så er det kanskje ett hint om at man har tatt for mange bilder. Har også lært min mann til å ta bilder, han tok ekstremt sjeldent bilder før men nå vet han hvor det ligger og knipser i vei på eget initiativ. Ungene tar også endel bilder. Men det er ikke så mange bilder som havner i albumet som jeg tar, men det havner mange der. Merker at jeg tar mange bilder de gangene jeg får sost meg til fotobutikken og fremkaldt. Sistgang tittet damen rart på meg.
Lemonia Skrevet 31. oktober 2010 #8 Skrevet 31. oktober 2010 Veldig varierende. Noen ganger kan det gå en uke eller to mellom hver gang, så tar jeg plutselig mange bilder flere dager på rad. Det kommer helt an på om det er noe jeg synes er verdt å ta bilder av. Ørten bilder hvor de sitter i sandkassa eller bygger lego i stua, griser med maten osv er ikke spesielt viktig synes jeg.
fjellgeita♀09 ♂10baby14 Skrevet 31. oktober 2010 #9 Skrevet 31. oktober 2010 De første månedene tok jeg vel flere bilder i timen. Nå som hun er over 1 år tar jeg nesten hver dag. Om 2 mnd kommer baby nr. 2. Lurer på om jeg blir like ivrig på knipsingen da? Hører mange sier at de tar mye mindre bilder av nr. 2
FruSkurk&BandittBarna Skrevet 31. oktober 2010 #10 Skrevet 31. oktober 2010 Tok flere bilder av nummer en enn av nummer to i hvertfall hehe. Kan faktisk gå uker mellom hver gang nå, ungene er 0.5 og 2.5 år. Tar ikke så voldsomt mange bilder i hver serie heller. Framkalte nettopp bilder fra tre år tilbake, ble ca 900 bilder. Kjenner at kamera fort kan komme mellom den som fotograferer og opplevelsen, i den forstand at man er mer opptatt av å dokumentere enn å oppleve og delta. Har et ganske dårlig kamera så dropper bilder inne i dårlig lys (gymsalen, kirka osv). Prøver å dokumentere jevnt det første året, samt å få med viktige begivenheter som nasjonaldagen, jul, bursdag, sitte på eldgamle oldemødres fang osv.
fjellgeita♀09 ♂10baby14 Skrevet 31. oktober 2010 #11 Skrevet 31. oktober 2010 Det føler jeg også, at jeg blir for opptatt av å dokumentere opplevelsen, fremfor å heller bare nyte stunden. Samtidig så føler jeg at jeg bare må bevare minnene i bilder!! Men jeg har redusert fotograferingen en del heldigvis. Sånn som i hverdagen hjemme i stua, det har jeg slutta litt med. I starten ville jeg jo ha bilder av henne med alle de forskjellige klærne hun hadde, til og med alle smekkene. JA, det høres jo helt sprøtt ut, men ingenting skal gå i glemmeboken liksom
Alva♂️♂️♂️♀️ Skrevet 31. oktober 2010 #12 Skrevet 31. oktober 2010 Oi, det var masse bilder. Vi tar bilder i perioder, men kan fort går både uker og måneder mellom hver gang. Er litt flinkere når de er babyer, siden de vokser så fort da, men etterpå blir det gjerne en stund mellom hver gang. Når vi først tar, så tar vi vel kanskje en 10-20 bilder om gangen, kommer an på hvor fort vi får noen blink-skudd. Blir det ikke sinnsykt mye bilder av å ta så mye og ofte som dere gjør? Joda, men trenger ikke fremkalle alt, men det tar jo lagringsplass på pc'en også, og er mye å se igjennom når man skal velge ut bilder til fremkalling.
fjellgeita♀09 ♂10baby14 Skrevet 31. oktober 2010 #13 Skrevet 31. oktober 2010 Joda, har flerefoldige GB med bilder, og jeg har nesten ikke fremkalt noen. Jeg har forsøkt å gå igjennom en del bilder for å se om jeg kan slette noe, men jeg klarer rett ikke å slette dem.... vet ikke hvorfor? Jeg har en ekstern harddisk med mye plass som jeg etterhvert overfører bildene til for å frigjøre mer plass på harddisken på laptopen. Den eksterne harddisken rommer flere hundre GB, og blir den full kjøper jeg en til Men nå blir det ikke tatt like mange bilder som før selvsagt
Fisk med CV Skrevet 31. oktober 2010 #14 Skrevet 31. oktober 2010 Det blir mye bilder etterhvert, men vi sletter jo litt etterhvert også, og samler på/skriver ut de vi liker best. Vi fremkaller egentlig veldig sjeldent bilder. Vi lager store fotobøker hvert år, og her går det fort med 400 bilder. I tillegg går det mye bilder på blogg og mailer hjemover siden vi bor utenlands. Ekstern harddisk og cder er også en fin ting. Jeg har veldig få bilder fra jeg var liten, og ingen album med historier og gode minner, det er noe jeg virkelig skulle ønske jeg hadde og jeg legger nok derfor litt ekstra innsats i dette nå slik at mine barn i fremtiden skal ha noe å se tilbake på Ang det at fotograferingen går foran/mellom opplevelsen, så bruker vi sjeldent lang tid på å få "gode" bilder. Det tar jo bare noen sekunder å knipse litt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå