Gå til innhold

Salami?


vårt 2 gull:)

Anbefalte innlegg

Hei:-)

Er det noen her som spiser Salami eller salamismøreost? Har hørt man må fryse salamien i 3-4 dager før man kan spise den,men jordmoren jeg var hos hadde ikke hørt om det... Hun trodde det bare var spekemat. Noen som har hørt/ vet noe om det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Salami ER spekemat. Så man bør følge anbefalingene som gis om annen spekemat. Men vær obs på at frysing kun dreper toksoplasmose, listeria overlever.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg tek spekematrådet med ei klype salt - spekemat har tross alt vore ein viktig del av det norske kostholdet i århundrer, og me har ikkje døydd ut for det. Likevel held eg meg unna "tradisjonell" spekemat, då tenker eg på fenalår etc, men dersom pakken med salami eller fårepølse er nyåpna så unner eg meg eit par skiver med det. Ellers blir det jo berre kvitost på meg...:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har vært veldig kvalm, og noe av det eneste som har smakt er brødskive med salami. Jeg spiste det i forrige svangerskap også. Passer på at den er fersk da, krysser fingrene for at det går bra denne gangen også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk dilla på salami en periode, så det gikk ned ;) Jordmor sa det ikke var farlig, bare passe på at det var ferskt, og at det ikke gikk ut på dato uka etter..

 

Synes noen er litt hysteriske med tanke på maten, det skal jo noe til at vi i Norge blir smittet gjennom mat..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Holder faktisk med deg! MAn er veldig hysteriske.. På alt mulig av mat egentlig!

Tror ikke min dilla på salami kommer til å gi seg,men hadde blitt glad hvis den gjorde det. hehe:))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...